KudoZ home » German to Danish » Tech/Engineering

Parametrierung

Danish translation: parametrering / fastlæggelse af variabler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Parametrierung
Danish translation:parametrering / fastlæggelse af variabler
Entered by: Susanne Rosenberg

12:08 Dec 30, 2002
German to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Maskine
German term or phrase: Parametrierung
Ingen kontekst nødvendig
inko1234
Fastlæggelse af variabel/variabler
Explanation:
parameter = variabel i et program eller i et matematisk udtryk.

engelsk 'parameterize' = fastlægge variabel
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Tak...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Fastlæggelse af variabel/variablerHenning Andersen
4parametrering
Per Ehlers


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Fastlæggelse af variabel/variabler


Explanation:
parameter = variabel i et program eller i et matematisk udtryk.

engelsk 'parameterize' = fastlægge variabel

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 158
Grading comment
Tak...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mónica alfonso
1 hr

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parametrering


Explanation:
jeg fik 59 hits i Danmark, når jeg søgte på ordet.

Per Ehlers
Denmark
PRO pts in pair: 278