KudoZ home » German to Dutch » Art/Literary

pinselschwinger

Dutch translation: penseelridder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:pinselschwinger
Dutch translation:penseelridder

17:12 Nov 9, 2003
German to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
German term or phrase: pinselschwinger
text about art in the Third Reich
robin schillewaert
penseelridder
Explanation:
Pinselschwinger heeft een duidelijk denigrerende betekenis en duidt denk ik - ik ken de context natuurlijk niet - iemand aan die we tegenwoordig in goed Nederlands een 'wannabe' zouden noemen.
Selected response from:

xxxRoelof
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2penseelridderxxxRoelof
4Adolf Hitler
Gideon van Zoest


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Adolf Hitler


Explanation:
Pinselschwinger = iemand die de kwast laat wapperen. Binnen de context van het Derde Rijk zou dit op Hitler kunnen slaan, die immers als amateur kunstschilder was afgewezen aan de Kunstacademie.

Gideon van Zoest
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 188

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
penseelridder


Explanation:
Pinselschwinger heeft een duidelijk denigrerende betekenis en duidt denk ik - ik ken de context natuurlijk niet - iemand aan die we tegenwoordig in goed Nederlands een 'wannabe' zouden noemen.

xxxRoelof
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: perfect!
17 mins
  -> bedankt Leo

agree  Peter Leistra
1 day0 min