KudoZ home » German to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

Weltrekord in Serie

Dutch translation: Wereldrecords standaard


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Weltrekord in Serie
Dutch translation:Wereldrecords standaard
Entered by: Marinus Vesseur

06:42 Jun 21, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Weltrekord in Serie
Een marketingspreuk voor een bekend automodel. Er zitten twee dingen in: meerdere wereldrecords achter elkaar en dat deze 'serie' (reeks) de wereldrecords quasi 'ingebouwd' heeft. "Een reeks wereldrecords" is het dus niet helemaal. Iemand een idee?
Marinus Vesseur
Canada
Wereldrecords standaard
Explanation:
zoiets zou ook kunnen, in de zin dat wereldrecords tot de 'standaarduitrusting' van deze auto's behoren
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Ja, zo was het ook bedoeld. Prima, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2wereldrecord op rij
Linda Flebus
3 +1wereldrecord in serieGuus van Osch
2Wereldrecords standaardHarry Borsje


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wereldrecord op rij


Explanation:
lijkt me de correcte vertaling

Linda Flebus
Belgium
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: http://www.tiscali.nl/content/article/spooverig/604943.htm : derde damtitel op rij voor Thijssen
1 min

agree  Adela Van Gils
27 mins

42 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Wereldrecords standaard


Explanation:
zoiets zou ook kunnen, in de zin dat wereldrecords tot de 'standaarduitrusting' van deze auto's behoren

Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Ja, zo was het ook bedoeld. Prima, bedankt!

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wereldrecord in serie


Explanation:
met wereldrecord op rij vang je maar één van de twee betekenissen: ik kom niet verder dan ..in serie

Guus van Osch
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: ik neig er ook toe te denken dat het in het Nederlands ook zo kan
14 mins

disagree  Linda Flebus: doet me dan een beetje denken aan auto's die in serie worden geproduceerd, en dat lijkt me nou net niet de bedoeling. Het lijkt me dat met zo'n slogan je probeert je net af te zetten tegen seriewagens....
34 mins
  -> volgens mij juist wel! Dan leg je de link met de automobielbranche.

neutral  Harry Borsje: eigenlijk alleen van toepassing als het over BMW zou gaan, vanwege de associatie met 3-serie enz.
37 mins
  -> of de Mercedes E serie, de Alfa Romeo 105 serie, de Citroen C serie etc.

agree  xxxtarpo: ik denk ook dat het wel kan. Een hele serie wereldrecords?
1 hr