KudoZ home » German to Dutch » Automotive / Cars & Trucks

Radschraubensteckschlüssel

Dutch translation: steeksleutel voor wielbouten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Radschraubensteckschlüssel
Dutch translation:steeksleutel voor wielbouten
Entered by: xxxblomguib

19:39 Aug 1, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Automotive / Cars & Trucks
German term or phrase: Radschraubensteckschlüssel
hoe noemt men dit stuk gereedschap in correct NL?

Mijn hersenen doen het niet meer op dit tijdstip en ik heb mijn technische woordenboeken gisteren uitgeleend..Eurodicautom geeft ook niets...

Hartelijk dank voor jullie hulp.
xxxblomguib
steeksleutel voor wielbouten; wielbout(en)steeksleutel
Explanation:
Ik vind dat je het feit dat het een steeksleutel (open bek) betreft, niet mag verdonkeremanen bij het vertalen.
Het Duitse woord kent overigens geen enkele internettreffer, er gangbaar is het niet.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
ben het eens met je opmerking over de aard van de sleutel en heb dit dan ook "beschrijvend" vertaald; dergelijke samengestelde zelfstandige naamwoorden doen het gewoon niet goed in het NL...Iedereen bedankt voor de hulp!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wielmoersleutel / kruissleutel
Leo te Braake | dutCHem
5wielsleutelPaula Molewijk
3steeksleutel voor wielbouten; wielbout(en)steeksleutel
Henk Peelen


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
Radschraubensteckschlüssel
wielmoersleutel / kruissleutel


Explanation:
..

Leo te Braake | dutCHem
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stephanie Wloch: wielmoersleutel Radmutternschlüssel syn.: kruissleutel= Rad(muttern)kreuz
12 mins

agree  avantix
50 mins

agree  Benny Raemaekers
1 hr

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
steeksleutel voor wielbouten; wielbout(en)steeksleutel


Explanation:
Ik vind dat je het feit dat het een steeksleutel (open bek) betreft, niet mag verdonkeremanen bij het vertalen.
Het Duitse woord kent overigens geen enkele internettreffer, er gangbaar is het niet.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 126
Grading comment
ben het eens met je opmerking over de aard van de sleutel en heb dit dan ook "beschrijvend" vertaald; dergelijke samengestelde zelfstandige naamwoorden doen het gewoon niet goed in het NL...Iedereen bedankt voor de hulp!

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wielsleutel


Explanation:
kijk op google.nl en zie de voorbeelden:
een wielsleutel is een universele sleutel voor het los- of vastdraaien van bouten en moeren van wielen.

Paula Molewijk
Netherlands