KudoZ home » German to Dutch » Bus/Financial

Abwendung

Dutch translation: voorkomen (vermeiden)


10:20 Mar 11, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / verzekeringen,financien
German term or phrase: Abwendung
...oder ist dem Versicherungsnehmer die Abwendung der Vollstreckung einer gerichtlichen Entscheidung durch SIcherheitsleistung oder Hinterlegung nachgelassen ......
Christine Witmer
Netherlands
Dutch translation:voorkomen (vermeiden)
Explanation:
... of de verzekerde kan executie van een gerechtelijk oordeel (vonnis of beschikking!) voorkomen door middel van zekerheidsstelling of deposito ...


Of zo iets! (afhankelijk van het verband). Belangrijk is te beseffen dat *nachlassen* hier *ontslaan van*, resp. *kwijtschelden* betekent
Selected response from:

Michael Eulenhaupt
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4voorkomen (vermeiden)
Michael Eulenhaupt
4risicobeheer
Egmont


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
risicobeheer


Explanation:
vid. ref.


    Reference: http://logos.it
    Reference: http://kramers.nl
Egmont
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
voorkomen (vermeiden)


Explanation:
... of de verzekerde kan executie van een gerechtelijk oordeel (vonnis of beschikking!) voorkomen door middel van zekerheidsstelling of deposito ...


Of zo iets! (afhankelijk van het verband). Belangrijk is te beseffen dat *nachlassen* hier *ontslaan van*, resp. *kwijtschelden* betekent

Michael Eulenhaupt
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 90