KudoZ home » German to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

walkstabil

Dutch translation: (hoge) consistentie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:walkstabil
Dutch translation:(hoge) consistentie
Entered by: Ellen-Marian Panissieres-Beuker

18:55 Jul 21, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng / smeervet
German term or phrase: walkstabil
eigenschap van een soort vet dat gebruikt wordt voor het onderhoud van lagers, assen, enz.
Ellen-Marian Panissieres-Beuker
France
(hoge) consistentie
Explanation:
walkstabil = lage Walkpenetration (DIN ISO 2137) = hoge NLGI-waarde = hoge consistentie (zie ook grafiek in 1e ref)

overigens wordt de term (incorreect?) ook wel geassocieerd met afschuifstabiliteit (shear stability / Scherstabilität) en met de stabiliteit (tegen het breken van de molecuulketens) onder mechanische druk
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dank je wel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(hoge) consistentieHarry Borsje
4mechanisch stabielJacob Winsemius


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mechanisch stabiel


Explanation:
Internetreferentie: Bij schokbelasting moet het smeervet mechanisch stabiel zijn.


    Reference: http://www.beverol.nl/MainAsp/Sjablonen/SiteTekst.asp?UN=Pro...
Jacob Winsemius
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(hoge) consistentie


Explanation:
walkstabil = lage Walkpenetration (DIN ISO 2137) = hoge NLGI-waarde = hoge consistentie (zie ook grafiek in 1e ref)

overigens wordt de term (incorreect?) ook wel geassocieerd met afschuifstabiliteit (shear stability / Scherstabilität) en met de stabiliteit (tegen het breken van de molecuulketens) onder mechanische druk


    Reference: http://www.e-coll.de/news/main?op=showArticle&articleID=9738...
    Reference: http://testwk-lub-elf.total.com/cgi-bin/frames/files.pl?site...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 70
Grading comment
Dank je wel!