KudoZ home » German to Dutch » Computers: Software

Abfrage

Dutch translation: query


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Abfrage
Dutch translation:query
Entered by: avantix

11:49 Sep 2, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Computers: Software / CAD
German term or phrase: Abfrage
Omschrijving van een CAD-verwant programma:
Die Steuerdatei besteht aus der Arbeitsliste (Worklist) und der Definition der Layer. Layer mit dem gleichen Namen, aber unterschiedlichen Abfragen (Bedingungen) können mehrfach erscheinen.

Ik dacht bij Abfrage aan *extensie* maar heb zo mijn twijfels.
avantix
Netherlands
query
Explanation:
Hi Herman, zou het query kunnen zijn?

Met een query (Engels voor vraagstelling) wordt in de informatica een opdracht bedoeld die aan een database wordt gegeven om een bepaalde actie uit te voeren.(wikipedia)

Leo Wörterbuch Query (comp) Abfrage


http://kws01.uni-trier.de:8000/p/h/services/arcgis_intro/ind...
Zum Layer "CITIES" wählen sie den Befehl "Properties" (rechte Maustatste im TOC) und dort den Reiter "Definition Query". Hier können wir Abfragen erstellen, die den Datensatz einschränken, also bspw. nur die Hauptstädte anzeigen.

Abfragesprache SQL
SQL betekent "Structured Query Language" En het is de standaard taal om vragen te stellen aan een relationele database

http://nl.wikipedia.org/wiki/SQL
Een SQL-query ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
SELECT *
FROM tblKlanten
WHERE tblKlanten.krediet < 0;

http://de.wikipedia.org/wiki/SQL
SQL-Befehle lassen sich in vier Kategorien unterteilen (Zuordnung nach Theorie der Datenbanksprachen in Klammern):
* Befehle zur Definition des Datenbankschemas (DDL)
* Datenabfrage mit SELECT (DML)

Selected response from:

Stephanie Wloch
Germany
Grading comment
Dit was het niet helemaal, maar je hebt mijn neus wel in de juiste richting gezet. Het moest gewoon 'opvraag' zijn. Allebei bedankt!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4callsArjan_Plantinga
2query
Stephanie Wloch


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
query


Explanation:
Hi Herman, zou het query kunnen zijn?

Met een query (Engels voor vraagstelling) wordt in de informatica een opdracht bedoeld die aan een database wordt gegeven om een bepaalde actie uit te voeren.(wikipedia)

Leo Wörterbuch Query (comp) Abfrage


http://kws01.uni-trier.de:8000/p/h/services/arcgis_intro/ind...
Zum Layer "CITIES" wählen sie den Befehl "Properties" (rechte Maustatste im TOC) und dort den Reiter "Definition Query". Hier können wir Abfragen erstellen, die den Datensatz einschränken, also bspw. nur die Hauptstädte anzeigen.

Abfragesprache SQL
SQL betekent "Structured Query Language" En het is de standaard taal om vragen te stellen aan een relationele database

http://nl.wikipedia.org/wiki/SQL
Een SQL-query ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
SELECT *
FROM tblKlanten
WHERE tblKlanten.krediet < 0;

http://de.wikipedia.org/wiki/SQL
SQL-Befehle lassen sich in vier Kategorien unterteilen (Zuordnung nach Theorie der Datenbanksprachen in Klammern):
* Befehle zur Definition des Datenbankschemas (DDL)
* Datenabfrage mit SELECT (DML)



Stephanie Wloch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dit was het niet helemaal, maar je hebt mijn neus wel in de juiste richting gezet. Het moest gewoon 'opvraag' zijn. Allebei bedankt!

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
calls


Explanation:
=call=aanroepen

als je da werkwoord op de eoa manier in de zin verwerkt klopt het wel...

dus bv:

Layers met dezelfde naam die (echter) op verschillende manieren aangeroepen worden (voorwaarden) kunnen meerdere keren verschijnen.


Arjan_Plantinga
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GreekGreek