KudoZ home » German to Dutch » Computers: Software

Störraum

Dutch translation: verstoringsruimte


18:02 Oct 25, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
German term or phrase: Störraum
Beste collega's,

ik heb een probleem met het vinden van de Nederlandse betekenis van *Störraum*. Er wordt de omgeving van een constructie mee bedoeld die vrij moet blijven. In het Engels heet het *disturbance space*. De term wordt gebruikt bij CAD-design.


Der Störraum ist der Raum um die Baueinheit herum,
in dem keine Wände, Decken usw. vorkommen dürfen.
Die Form, die Lage und die Abmessungen des
Störraums werden durch einen Gestaltbaustein wie
z.B. Quader, Zylinder beschrieben. Der Störraum wird zur Vorkontrolle bei der automatischen Kollisionskontrolle in CAD-Systemen benötigt.

Hier kan je goed zien wat er bedoeld wordt (onderaan):

http://www.cats-software.com/bodypages/update06_lueftung.htm

Bedankt voor de hulp!
Thijs van Dorssen
Dutch translation:verstoringsruimte
Explanation:
Gebaseerd op de Duitse en Engelse term zou het dit moeten zijn, evt. verstoringszone, wat in ieder geval nog non-relevante Googles oplevert ;-\
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4bufferzone of bufferruimteArjan_Plantinga
2 +1verstoringsruimteHarry Borsje
2vrij te houden ruimte
Jan Willem van Dormolen


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
verstoringsruimte


Explanation:
Gebaseerd op de Duitse en Engelse term zou het dit moeten zijn, evt. verstoringszone, wat in ieder geval nog non-relevante Googles oplevert ;-\


Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner
11 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
vrij te houden ruimte


Explanation:
Geen idee of hier een "officiële" term voor is, maar bij gebrek aan terminologische zekerheid zou ik het zo vertalen.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 14

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bufferzone of bufferruimte


Explanation:
volgens mij is dat zelfs de staande uitdrukking in CAD-tech

Arjan_Plantinga
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GreekGreek