KudoZ home » German to Dutch » Computers: Systems, Networks

gedeelte van zin

Dutch translation: Tevens gebruiken mensen die ontwerpen, projecten plannen, in bedrijf nemen en onderhouden de XXX Manager


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Der XXX Manager wird ebenso genutzt von Entwicklern, ***Projektierern, Inbetriebnehmern*** und dem Wartungspersonal
Dutch translation:Tevens gebruiken mensen die ontwerpen, projecten plannen, in bedrijf nemen en onderhouden de XXX Manager
Entered by: Henk Peelen

22:25 Jun 30, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
German term or phrase: gedeelte van zin
De zin + wat context:

"Von der Art der Darstellung und in der Bedienung ist der Manager angelehnt an Standard-Programme wie den XXX Manager des XXX Servers. Erfahrung im Umgang mit diesem Werkzeug wird daher vorausgesetzt. Der XXX Manager wird ebenso genutzt von Entwicklern, ***Projektierern, Inbetriebnehmern*** und dem Wartungspersonal. Benutzerrechte regeln die unterschiedlichen Zugriffe."

Mijn precieze vraag:
***Projektierern, Inbetriebnehmern***

Mijn eerste gedachten gaan uit naar "planners, gebruikers"... Zit ik meer in de goede richting dan de ballen van Robben en Van Nistelrooij? ;)
Bianca Adriaensen
Tevens gebruiken mensen die ontwerpen, projecten plannen, in bedrijf nemen en onderhouden de XXX M..
Explanation:
'inbedrijfsteller' vind ik een beetje een ballenvertaling, anders zou het misschien kunnen:
Tevens wordt de XXX Manager gebruikt door ontwerpers, projectplannees, inbedrijfstellers en (het) onderhoudspersoneel.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Colleag's,
ik heb een een mengelmoesje gebruikt, waar de klant tevreden mee was: "ontwerpers, ontwikkelaars, omplementeerders en onderhoudspersoneel. Mocht ik het aantal punten zelf bepalen, dan kregen er jullie allemaal 4.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Projektierern = projectontwikkelaars
Adela Van Gils
2 +1Tevens gebruiken mensen die ontwerpen, projecten plannen, in bedrijf nemen en onderhouden de XXX M..
Henk Peelen


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Tevens gebruiken mensen die ontwerpen, projecten plannen, in bedrijf nemen en onderhouden de XXX M..


Explanation:
'inbedrijfsteller' vind ik een beetje een ballenvertaling, anders zou het misschien kunnen:
Tevens wordt de XXX Manager gebruikt door ontwerpers, projectplannees, inbedrijfstellers en (het) onderhoudspersoneel.

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Colleag's,
ik heb een een mengelmoesje gebruikt, waar de klant tevreden mee was: "ontwerpers, ontwikkelaars, omplementeerders en onderhoudspersoneel. Mocht ik het aantal punten zelf bepalen, dan kregen er jullie allemaal 4.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: ontwerpers, projectplanners, implementeerders en onderhoudspersoneel.
4 hrs

2 days16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Projektierern = projectontwikkelaars


Explanation:
Inbetriebnehmern = dat zouden de uitvoerders kunnen zijn.

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish