KudoZ home » German to Dutch » Construction / Civil Engineering

Halbschale

Dutch translation: halve buis


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Halbschale
Dutch translation:halve buis
Entered by: Jacob Winsemius

11:39 Jul 19, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Halbschale
kokosummantelte Drainagerohre als Halbschale
Lincy Luyten
halve buizen
Explanation:
Hangt van de context af, en van het gebruik van die dingen, maar "Halbschale" lijkt me een halve buis, dus een buis die in lengterichting is doorgesneden of -gezaagd. Het segment zou dan "halve drainagebuizen met kokosomhulling" kunnen zijn.
Selected response from:

Jacob Winsemius
Grading comment
Hartelijk bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3schaalconstructie
shineda
1 +1halve buizenJacob Winsemius


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
schaalconstructie


Explanation:
of, volgens Eurodicautom: 'dragende schaalconstructie', maar daar lijkt het hier niet op.
http://www.delta.tudelft.nl/archief/j37/19616 :
Er is veel nodig om een schaalconstructie in te laten storten en dat ... "Ik kwam uit op een schaalconstructie van negen centimeter van lichtgewicht beton. ...

http://www.classic.archined.nl/extra/staalprijs/gelredome.ht... :
Het schuifdak is constructief knap ontworpen als schaalconstructie, maar ontbeert een zekere mate van subtiliteit in de vormgeving. De brandveiligheid is op ...

shineda
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
halve buizen


Explanation:
Hangt van de context af, en van het gebruik van die dingen, maar "Halbschale" lijkt me een halve buis, dus een buis die in lengterichting is doorgesneden of -gezaagd. Het segment zou dan "halve drainagebuizen met kokosomhulling" kunnen zijn.

Jacob Winsemius
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 44
Grading comment
Hartelijk bedankt !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: zie http://www.baregg.ch/web/dialog/Baregg_Info_3.pdf voor een afbeelding van een toepassing
5 hrs