KudoZ home » German to Dutch » Construction / Civil Engineering

Küken

Dutch translation: plug


11:20 Jul 2, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
German term or phrase: Küken
Geen kuikentje, maar onderdeel van de verpakkingsmachine (zie ook vraag van gisteren). Ik heb plugkraan gevonden, maar iemand anders misschien nog een idee? In dezelfde tekst komt ook Dosierküken voor!
Hendrika Müller
Germany
Dutch translation:plug
Explanation:
http://www.dict.cc/german-english/Kken.html
(kegelförmiger Teil im Hahn) (ik denk dat dat ook gelijk de etymologie enigszins verklaart)
(IATE geeft overigens ook een plug als alternatief)

Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kraan met een plug als afsluitend deel
Mariette van Heteren
3 +1plug
vic voskuil


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
plug


Explanation:
http://www.dict.cc/german-english/Kken.html
(kegelförmiger Teil im Hahn) (ik denk dat dat ook gelijk de etymologie enigszins verklaart)
(IATE geeft overigens ook een plug als alternatief)



vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 94
Grading comment
bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik vind je etymologie topologisch verwarrend... :-)
8 hrs
  -> en zoölogisch is het ook al niet helemaal kosher...brrr ;-)

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kraan met een plug als afsluitend deel


Explanation:
Plugkraan of kraan met een plug als afsluitend deel (i.t.t een kraan met een schroef beweging)


    Reference: http://www.mijnwoordenboek.nl/vertalen.php
    Reference: http://books.google.be/books?id=MGHgnG0IS-4C&pg=PA2185&lpg=P...
Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4