KudoZ home » German to Dutch » Cooking / Culinary

Käsespätzleabend

Dutch translation: kaasspätzleavond


12:55 Oct 30, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Cooking / Culinary
German term or phrase: Käsespätzleabend
Gibt es so etwas wie Spätzle in den Niederlanden?
yulie
Dutch translation:kaasspätzleavond
Explanation:
tuurlijk bestaat het; als Duits gerecht :)

contextafhankelijk is het misschien beter om de hele term onvertaald over te nemen, maar ook een kaasspätzleavond klinkt op zich al duits genoeg voor´n ollander.
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Danke, ich nehm das einfach -vieleicht hänge ich noch zwabische kaasmaccaroni dran, muss mich aber noch informieren, woraus Spätzle bestehen, vieleicht ist das ja das gleiche wie Schupfnudeln.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1s.u.
Susanne Bittner
2 +1kaasspätzleavond
vic voskuil


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
s.u.


Explanation:
Nein. Und ein ordentliches Wort für Nudeln gibt es leider auch nicht. Das Kulturgefälle ist eben viel größer, als man glaubt ;>)) Viele Grüße Susanne

Susanne Bittner
Native speaker of: German
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: Er is 1 Nederlandse Google-treffer voor kaasspätzle/kaasspaetzle. Om er dan ook nog avond achter te plakken, gaat te ver. Een kleine groep Nederlanders heeft ooit spätzle gegeten, maar welke Nederlander zal er ooit een hele avond aan hebben gewijd?
4 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
kaasspätzleavond


Explanation:
tuurlijk bestaat het; als Duits gerecht :)

contextafhankelijk is het misschien beter om de hele term onvertaald over te nemen, maar ook een kaasspätzleavond klinkt op zich al duits genoeg voor´n ollander.

vic voskuil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Danke, ich nehm das einfach -vieleicht hänge ich noch zwabische kaasmaccaroni dran, muss mich aber noch informieren, woraus Spätzle bestehen, vieleicht ist das ja das gleiche wie Schupfnudeln.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: gepocheerdepannekoekdeegreepjesmetkaasavond...echt niet..., je hebt gelijk: gewoon kaesespaetzle. Nudeln in het nederlands>noedels
1 hr
  -> je zorgt er zo wel voor dat vanaf nu gepocheerdepannekoekdeegreepjesmetkaasavond googelt....de gevolgen zullen niet te overzien zijn! :)

neutral  Susanne Bittner: Wij hebben hier nog nooit noedels gegeten, hooguit pasta. Wel noodles natuurlijk. En de Hollanders noemt alles maccaroni.
4 hrs
  -> we zijn idd niet zo goed in het uitelkaar houden (en halen) van de tagliatella en spaghetti, maar er worden toch meer noedels in Nederland gegeten dan je denkt...ik weet alleen niet of je het al zo mag schrijven. en ja, pasta dekt inderdaad alles.