KudoZ home » German to Dutch » Cooking / Culinary

geschwenkt

Dutch translation: gesauteerde wortelen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:geschwenkte Karotten
Dutch translation:gesauteerde wortelen
Entered by: Bram Poldervaart

11:53 Mar 27, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Cooking / Culinary
German term or phrase: geschwenkt
mit Brokkoli,geschwenkten Karotten, Blumenkohl, Bohnen, Romanesco, Grilltomate, Champignons und Sauce Hollandaise
Bram Poldervaart
gesauteerde wortelen
Explanation:
sauteren: op een flink vuur snel bruin braden of bakken
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
Dank je wel...Dit moet het inderdaad zijn.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2met een klontje boter omgeschudntschanz
4 +2gesauteerde wortelen
Paul Peeraerts
2 -1gegrild
webred


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
gegrild


Explanation:
schwenken betekent in ieder geval grillen (zie op Wikipedia), maar ik weet niet of dat ook op wortelen van toepassing kan zijn...


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Schwenker_(Grill)
webred
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Stephanie Wloch: Check jouw eigen link: gaat alleen maar om vlees.
1 hr
  -> idd, maar niets sluit uit dat het ook met groenten lukt :-). Toegegeven, het is inderdaad niet zo'n goeie gok...

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
gesauteerde wortelen


Explanation:
sauteren: op een flink vuur snel bruin braden of bakken

Paul Peeraerts
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel...Dit moet het inderdaad zijn.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Stephanie Wloch: Paul. der Sternekoch! Es gibt sogar eine Schwenkpfanne, die auch in D Sautoir genannt wird. Echter niet alleen snel braden, maar ook schudden niet vergeten.;-)
1 hr
  -> Klopt. Ik vergeet ze altijd te schudden als ik intussen aan het computeren ben, met alle "zwarte" gevolgen ;-)

agree  Josephine Yperman: helemaal eens, in de Duits-Nederlandse Vandaele is één van de betekenissen voor "schwenken" (culinair) inderdaad sauteren
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
met een klontje boter omgeschud


Explanation:
Ik heb nog nooit gehoord van gegrilde of gesauteerde wortelen, maar dat kan aan mij liggen. Dit is de enige betekenis die volgens mij bij wortelen past.

Example sentence(s):
  • Dazu reicht man Salzkartoffeln und in Butter geschwenkte Karotten mit viel Petersilie, vielleicht auch Blumen- oder Rosenkohl.

    Reference: http://www.webarchiv-server.de/pin/archiv03/3503ob27.htm
ntschanz
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner
4 mins
  -> Danke!

agree  Jacob Winsemius
1 hr