KudoZ home » German to Dutch » Cooking / Culinary

pastilla: ein Repräsentations-Essen

Dutch translation: pastilla: een representatief gerecht


17:33 Aug 4, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Cooking / Culinary / Marokko,eten,cultuur
German term or phrase: pastilla: ein Repräsentations-Essen
Zoek iemand die verstand heeft van de Marokkaanse eetcultuur.

pastilla is een "Repräsentations-Essen": representatieve maaltijd??
Christine Witmer
Dutch translation:pastilla: een representatief gerecht
Explanation:
Ik heb een voorbeeld gevonden voor "representatieve diners" (zie website), maar pastilla is een gevuld bladerdeegpakketje en zou ik daarom liever "representatief gerecht" willen noemen.

...Eine feine Blätterteigpastete, gefüllt mit Taube und Mandeln: Dies ist das berühmte süß-salzige Gericht auf marokkanische Art. Es gibt Varianten mit Fisch, Huhn und - als Nachtisch - sogar mit Milch...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pastilla: een representatief gerecht
Marian Pyritz
5feestelijk lekkernijPaula Molewijk
3 -1representatie dinerpapez


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pastilla: ein Repräsentations-Essen
pastilla: een representatief gerecht


Explanation:
Ik heb een voorbeeld gevonden voor "representatieve diners" (zie website), maar pastilla is een gevuld bladerdeegpakketje en zou ik daarom liever "representatief gerecht" willen noemen.

...Eine feine Blätterteigpastete, gefüllt mit Taube und Mandeln: Dies ist das berühmte süß-salzige Gericht auf marokkanische Art. Es gibt Varianten mit Fisch, Huhn und - als Nachtisch - sogar mit Milch...


    Reference: http://www.aenf.nl/werkgevers.php?page=overige%20diensten&i=...
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
16 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
pastilla: ein Repräsentations-Essen
representatie diner


Explanation:
bij een representatieve maaltijd zou de variant "repraesentative" genoteerd staan.
Promoting diner in english.
groet CP

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jan Willem van Dormolen: Het gaat hier om een gerecht, niet om een maaltijd. Bovendien zou je suggestie als één woord moeten worden geschreven.
2 hrs

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
feestelijk lekkernij


Explanation:
een gerechtje dat op feestjes, recepties wordt geserveerd, niet als hele maaltijd.

Paula Molewijk
Netherlands