KudoZ home » German to Dutch » Economics

Umzugsmobil

Dutch translation: mensen die mobiel zijn door te verhuizen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Umzugsmobile
Dutch translation:mensen die mobiel zijn door te verhuizen
Entered by: naesenk

15:59 May 28, 2002
German to Dutch translations [PRO]
Economics / economics
German term or phrase: Umzugsmobil
Het is een subtitel van een artikel met als hoofdtitel 'Wandervögel'.

Het gaat over mensen die wegens hun beroep telkens weer moeten verhuizen. Daarbij moeten ze zich telkens aanpassen aan de privé omgeving.
naesenk
mobiel door te verhuizen
Explanation:
deze term moet denk ik de tegenstelling tot varimobil weergeven. Daarom zou ik zeggen:
umzugsmobil = mobiel door te verhuizen
varimobil = mobiel door te pendelen
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mobiel door te verhuizen
Henk Peelen
3Verhuiswillige mensenarjen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Verhuiswillige mensen


Explanation:
Kan geen mooie vertaling vinden, het betekent in ieder geval mensen die de mobiliteit (mobil) hebben/zijn om te verhuizen (Umzug).

Succes!

arjen

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mobiel door te verhuizen


Explanation:
deze term moet denk ik de tegenstelling tot varimobil weergeven. Daarom zou ik zeggen:
umzugsmobil = mobiel door te verhuizen
varimobil = mobiel door te pendelen

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28
Grading comment
merci