KudoZ home » German to Dutch » Education / Pedagogy

Fachlichkeit

Dutch translation: expertise, vakkundigheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Fachlichkeit
Dutch translation:expertise, vakkundigheid
Entered by: Adela Van Gils

14:12 Aug 3, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Fachlichkeit
die Fachlichkeit der Pädagogen
Vakmanschap??
Adela Van Gils
Netherlands
expertise, vakkundigheid
Explanation:
ik zou het in die richting zoeken.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-03 16:45:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Papez:
expertise is, naast een deskundig onderzoek en / of het verslag hiervan, ook de deskundigheid / vakkundigheid zelf.
Van expertise, vakkundigheid, deskundigheid, vakmanschap en vakbekwaamheid is expertise het meest \"dure\" woord en wordt vaak in een technische context gebruikt, maar ook daarbuiten.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt. Uit jullie commentaar blijkt dat ik alle varianten kan gebruiken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3vakbekwaamheidhirselina
4vakmanschap
Marian Pyritz
3 +1expertise, vakkundigheid
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
expertise, vakkundigheid


Explanation:
ik zou het in die richting zoeken.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-03 16:45:26 (GMT)
--------------------------------------------------

Papez:
expertise is, naast een deskundig onderzoek en / of het verslag hiervan, ook de deskundigheid / vakkundigheid zelf.
Van expertise, vakkundigheid, deskundigheid, vakmanschap en vakbekwaamheid is expertise het meest \"dure\" woord en wordt vaak in een technische context gebruikt, maar ook daarbuiten.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bedankt. Uit jullie commentaar blijkt dat ik alle varianten kan gebruiken.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: helemaal mee eens, exclusief "expertise" dat heeft, lijkt me zo, meer met beoordeling of taxatie te maken, groet CP
1 hr

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vakmanschap


Explanation:
Eerst dacht ik nog aan "vakkundigheid", maar "vakmanschap" lijkt me een betere vertaling en is bijv. in combinatie met pedagogisch of pedagogen vaak op google te vinden.

Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
vakbekwaamheid


Explanation:

Fachlichkeit: Souveräne Beherrschung der beruflichen Tätigkeit. http://www.utsev.de/Service/PlaDo/Glossar/body_glossar.html
Ook een mogelijkheid

De vakbekwaamheid van de potentiële pedagoog in relatie te brengen tot de persoonlijke bekwaamheden http://www.efa.nl/opleidingen/pedagogiek/Stage info/1ejaars ...


hirselina
Specializes in field
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
19 mins

agree  papez: helemaal mee eens CP
57 mins

agree  Jan Willem van Dormolen
22 hrs