KudoZ home » German to Dutch » Education / Pedagogy

Grundinformationen

Dutch translation: Basisgegevens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Grundinformationen
Dutch translation: Basisgegevens
Entered by: Adela Van Gils

18:48 Aug 6, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy
German term or phrase: Grundinformationen
Basisinformatie of achtergrondinformatie. Of komt dat op hetzelfde neer? Bedankt. Graag wat varianten.
Adela Van Gils
Netherlands
Basisinformatie, basisgegevens
Explanation:
zou ik zeggen.

Vrij algemene informatie, noemt men volgens mij vaak informatie, wat meer specifiek materiaal eerder gegevens.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Het wordt basisgegevens. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5belangrijkste informatiePaula Molewijk
3 +1Basisinformatie, basisgegevens
Henk Peelen


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
belangrijkste informatie


Explanation:
hetzelfde als basisinformatie
achtergrondinformatie is niet goed

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Basisinformatie, basisgegevens


Explanation:
zou ik zeggen.

Vrij algemene informatie, noemt men volgens mij vaak informatie, wat meer specifiek materiaal eerder gegevens.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Het wordt basisgegevens. Bedankt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marian Pyritz: met basisinformatie / achtergrondinformatie = Hintergrundinformationen /// applaus!
14 hrs
  -> Inderdaad, "achtergrondinformatie" vormt achtergrondruis die de basisinformatie aan het oor onttrekt en de basis legt voor misinterpretatie van de broninformatie.