KudoZ home » German to Dutch » Electronics / Elect Eng

terminiert

Dutch translation: afgesloten met...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:terminiert
Dutch translation:afgesloten met...
Entered by: Evert DELOOF-SYS

12:06 May 24, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Datenbussysteme
German term or phrase: terminiert
Besonders bei hohen Übertragungsgeschwindigkeiten kann ein nicht richtig terminiertes Kabelende den gesamten Bus funktionsunfähig machen.
Els Peleman
Belgium
afgesloten met een terminator
Explanation:
Windows-taal

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-05-24 12:29:36 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

De KudoZ-regels veronderstellen dat je een vraag iets langer open laat staan dan 17 minuten.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2005-05-24 13:30:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

@Harry
Ik ben niet zo technisch maar ik heb begrepen dat er actieve en passieve terminators bestaan. Afhankelijk van de context zou je bijvoorbeeld kunnen vertalen met \"niet juist afgesloten kabel\" of met \"kabel afgesloten met de verkeerde terminator\". Dat je een kabel kunt afsluiten door hem aan te sluiten, bracht een glimlach op mijn gezicht. Een linguistische glimlach, geen technische, je weet er vast meer van dan ik.
Selected response from:

Gerard de Noord
France
Grading comment
Ok, overtuigd, bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2afgesloten met een terminator
Gerard de Noord
1aangeslotenadosanis


Discussion entries: 3





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
aangesloten


Explanation:
aangesloten

adosanis
Specializes in field
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 4

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
afgesloten met een terminator


Explanation:
Windows-taal

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2005-05-24 12:29:36 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

De KudoZ-regels veronderstellen dat je een vraag iets langer open laat staan dan 17 minuten.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2005-05-24 13:30:31 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

@Harry
Ik ben niet zo technisch maar ik heb begrepen dat er actieve en passieve terminators bestaan. Afhankelijk van de context zou je bijvoorbeeld kunnen vertalen met \"niet juist afgesloten kabel\" of met \"kabel afgesloten met de verkeerde terminator\". Dat je een kabel kunt afsluiten door hem aan te sluiten, bracht een glimlach op mijn gezicht. Een linguistische glimlach, geen technische, je weet er vast meer van dan ik.


    Reference: http://www.silverview.nl/www/catalog/support_netwerk.php
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8
Grading comment
Ok, overtuigd, bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: alleen 'afgesloten' is voldoende; ter informatie voor Pele: hoogfrequente signalen zullen bij een niet juist afgesloten kabel einde (dwz met de verkeerde impedantie) leiden tot reflecties e.d.; het AANsluiten van de kabel is slechts 1 mogelijke remedie
34 mins

agree  Evert DELOOF-SYS
2 days7 hrs