KudoZ home » German to Dutch » Electronics / Elect Eng

ausgetragenen Fesststoffe

Dutch translation: afgescheiden vaste stoffen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:ausgetragenen Fesststoffe
Dutch translation:afgescheiden vaste stoffen
Entered by: Bram Poldervaart

13:45 Feb 23, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Centrifuge
German term or phrase: ausgetragenen Fesststoffe
• Unter dem Feststoffschacht ein geeignetes Transportmittel (Förderschnecke, Förderband etc.) zur Abfuhr der ausgetragenen Feststoffe installieren.
Bram Poldervaart
afgescheiden vaste stoffen
Explanation:
Aangezien het om een centrifuge gaat is afgescheiden hier denk ik een passende mogelijkheid. Evt. misschien ook "gewonnen" o.i.d.
Feststoffe spreekt denk ik voor zichzelf. (In het rijtje: gassen, vloeistoffen, vaste stoffen.)
Selected response from:

Gosse
Germany
Grading comment
Ja precies dat moet het hier zijn. Dank je wel! Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2afgescheiden vaste stoffenGosse
3om het gedroogde materiaal af te voerenHarry Borsje


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
afgescheiden vaste stoffen


Explanation:
Aangezien het om een centrifuge gaat is afgescheiden hier denk ik een passende mogelijkheid. Evt. misschien ook "gewonnen" o.i.d.
Feststoffe spreekt denk ik voor zichzelf. (In het rijtje: gassen, vloeistoffen, vaste stoffen.)

Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 10
Grading comment
Ja precies dat moet het hier zijn. Dank je wel! Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
1 hr

agree  Roeland
3 days20 hrs

40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zur Abfuhr der ausgetragenen Fesststoffe
om het gedroogde materiaal af te voeren


Explanation:
hangt toch wel sterk af van de context: waarvoor wordt de centrifuge gebruikt en praten we hier inderdaad over het afvoeren van daarin gedroogd materiaal...

om de vrijkomende vaste delen af te voeren is een andere optie, maar dan denk ik meer aan uitgefilterd (rest)materiaal dan aan het hoofdbestanddeel

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 166