KudoZ home » German to Dutch » Electronics / Elect Eng

Vorort / Warte

Dutch translation: lokaal / extern


19:58 Mar 6, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: Vorort / Warte
Uit een interfacebeschrijving van een elektrofilter. Ik vermoed dat het hier om het equivalent van het Engelse local / remote gaat. Kan iemand dat bevestigen?

Context, bit-omschrijving:

Bit [ 9] Meldung Automatik(0) / Hand(1)
Bit [10] Meldung *Vorort*(0) / *Warte* (1)
Bit [11] Meldung *Warte* Digital IO(0) / L2-DP(1)
Bit [12] Meldung Pulsbetrieb nein(0) / ja(1)

Veel meer context dan dit heb ik ook niet.
Koen van Gilst
Netherlands
Dutch translation:lokaal / extern
Explanation:
Lijkt er inderdaad op dat , maar ik betwijfel of je dit vaker zou moeten gebruiken in het Duits. Ik denk dat Warte hier staat voor het signaal van een externe sensor en in die zin dus voor 'remote'.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-06 21:51:56 GMT)
--------------------------------------------------

Erratum: Lijkt er inderdaad op dat jij en Susanne gelijk hebben, ...
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Bedankt, allebei!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2s.u.
Susanne Bittner
2lokaal / externHarry Borsje


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
lokaal / extern


Explanation:
Lijkt er inderdaad op dat , maar ik betwijfel of je dit vaker zou moeten gebruiken in het Duits. Ik denk dat Warte hier staat voor het signaal van een externe sensor en in die zin dus voor 'remote'.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-06 21:51:56 GMT)
--------------------------------------------------

Erratum: Lijkt er inderdaad op dat jij en Susanne gelijk hebben, ...

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 166
Grading comment
Bedankt, allebei!

32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
Ik denk dat je gelijk hebt met je vermoeden. Zal hem onthouden als ik weer eens local/remote moet vertalen! Groetjes, Susanne

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2008-03-07 07:04:48 GMT)
--------------------------------------------------

Harry, Warte lees ik als Steuerwarte, toch? Nou zijn we het gelukkig toch al met elkaar eens. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 30