KudoZ home » German to Dutch » Electronics / Elect Eng

schnelladefähig

Dutch translation: snel oplaadbaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:schnellladefähig
Dutch translation:snel oplaadbaar
Entered by: Thijs van Dorssen

11:33 Nov 30, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
German term or phrase: schnelladefähig
Dit komt uit een technische beschrijving van een universele acculader.

Ausstattungsmerkmale: Mikroprozessorgesteuert mit Delta-U-Ladeenderkennung für das schnelle und sichere Laden von **schnellladefähigen** NiCd- und NiMH-Akkus der Größen AA (Mignon) und AAA (Micro) sowie für das Schnellladen von RAM-Zellen (Rechargeable Alkali Mangan).

Bestaat er een eigen woord voor schnelladefähig?

Bvd
Thijs van Dorssen
snel oplaadbaar
Explanation:
Oplaadbare batterijen:
Nikkel-Cadmium (Ni-Cd): hoog belastbaar, snel oplaadbaar.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Bedankt Marian, en iedereen die er tijd aan heeft besteed. Je schrijft het tegenwoordig echt met 3 'l' in het midden.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5snel oplaadbaar
Marian Pyritz
2snel oplaadbaarxxxDoelman


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
schnelladefähig
snel oplaadbaar


Explanation:
Oplaadbare batterijen:
Nikkel-Cadmium (Ni-Cd): hoog belastbaar, snel oplaadbaar.



    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Batterij_(techniek)
Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 30
Grading comment
Bedankt Marian, en iedereen die er tijd aan heeft besteed. Je schrijft het tegenwoordig echt met 3 'l' in het midden.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
7 mins

agree  Henk Peelen
1 hr

agree  Jan Willem van Dormolen
3 hrs

agree  Paul Peeraerts
7 hrs

agree  shineda
20 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
schnelladefähig
snel oplaadbaar


Explanation:
geschikt voor snel(op)lading

xxxDoelman
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch