KudoZ home » German to Dutch » Energy / Power Generation

unter der Maßgabe

Dutch translation: met dien verstande


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:unter der Maßgabe
Dutch translation:met dien verstande
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

08:51 Feb 12, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / hoogspanningszeekabels
German term or phrase: unter der Maßgabe
Die Anordnung, Abstände und Mindestüberdeckung der einzelnen Kabel/Kabelsysteme untereinander wurden planungsseitig unter Berücksichtigung bautechnischer und elektrotechnischer Belange und unter der Maßgabe einer möglichst engen Parallelverlegung festgelegt

De zin zou logisch zijn als het zoiets betekende als "rekening houdend met de mogelijkeid van" o.i.d., maar mijn woordenboeken bevestigen dat niet. Wat kan het nog mer betekenen?

Ik heb in dit hoofdstuk de indruk dat het in ouderwets Duits gschreven is. Kan dat kloppen?
Leo te Braake | dutCHem
met dien verstande
Explanation:
met dien verstande dat
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
Hier was ik nóóit op gekomen... Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3met dien verstande
Mariette van Heteren
2s.u.
Susanne Bittner


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
met dien verstande


Explanation:
met dien verstande dat

Mariette van Heteren
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hier was ik nóóit op gekomen... Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanne Bittner: Ja, dat woord zocht ik.
2 mins
  -> Dank je! d

agree  vic voskuil
7 mins
  -> dank je!

agree  Benny Raemaekers
13 mins
  -> Dankje

5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
Het is volgens mij meer dan ,rekening houden', Duden: mit der Weisung, mit der Auflage, dat is volgens mij meer een verplichting.

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 13