KudoZ home » German to Dutch » Energy / Power Generation

Nachheiz-Wärmetäuscher

Dutch translation: naverhitter-warmtewisselaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Nachheiz-Wärmetäuscher
Dutch translation:naverhitter-warmtewisselaar
Entered by: Els Peleman

12:34 Feb 14, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation
German term or phrase: Nachheiz-Wärmetäuscher
Lötanschluss 18mm an Nachheiz-Wärmetauscher

"navewarmingwarmtewisselaar"?
Els Peleman
Belgium
warmtewisselaar van naverhitter
Explanation:
Kluwer vertaalt nachheizxxx met naverhitxxx

--------------------------------------------------
Note added at 52 min (2008-02-14 13:27:15 GMT)
--------------------------------------------------

Of, om in het midden te laten of de warmtewisselaar onderdeel is van de naverhitter of deze vormt, is het volgende veiliger:
naverhitter-warmtewisselaar
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt Henk, die Engelse vertaling op Proz.com had ik ook al gevonden maar daarmee wist ik nog niet hoe ik het het beste in het NL zou vertalen. Nu dus wel :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aanvullende warmtewisselaar (voor naverwarming)
patrick pubben
3 +1warmtewisselaar van naverhitter
Henk Peelen


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
warmtewisselaar van naverhitter


Explanation:
Kluwer vertaalt nachheizxxx met naverhitxxx

--------------------------------------------------
Note added at 52 min (2008-02-14 13:27:15 GMT)
--------------------------------------------------

Of, om in het midden te laten of de warmtewisselaar onderdeel is van de naverhitter of deze vormt, is het volgende veiliger:
naverhitter-warmtewisselaar

Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23
Grading comment
Bedankt Henk, die Engelse vertaling op Proz.com had ik ook al gevonden maar daarmee wist ik nog niet hoe ik het het beste in het NL zou vertalen. Nu dus wel :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: ook met je aanvulling
2 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aanvullende warmtewisselaar (voor naverwarming)


Explanation:
Bijv. in: De Nilan VP 18 kan tevens geleverd worden met een aanvullende warmtewisselaar. Daarmee is extra na-verwarming van het warme water mogelijk. op http://www.skt-bv.nl/warmtepompboilers/Nilan-VP-18-ventilati... of
in Het boilervat is voorzien van een spiraal voor zonne-energie en in veel gevallen van een aanvullende warmtewisselaar voor naverwarming. op http://www.heliomax.com/indexprodukten2boilers.htm


    Reference: http://www.skt-bv.nl/warmtepompboilers/Nilan-VP-18-ventilati...
    Reference: http://www.heliomax.com/indexprodukten2boilers.htm
patrick pubben
Germany
Native speaker of: Dutch