KudoZ home » German to Dutch » Energy / Power Generation

Quadratmittelwert

Dutch translation: true-RMS-meter


19:13 Feb 19, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Power Inverter
German term or phrase: Quadratmittelwert
Messgerät mit Anzeige des wahren Quadratmittelwerts verwenden.

met reële kwadraatgemiddeldenweergave?
Els Peleman
Belgium
Dutch translation:true-RMS-meter
Explanation:
Toch even vermelden. Het Duits heeft het over wat in puristisch NL (2e ref.) de ware RMS-waarde (of ware effectieve waarde) wordt genoemd. Een eigenschap die vooral van belang is bij niet-sinusvormige signalen (1e ref.).
Ik vind het nogal omslachtig zoals het hier wordt geformuleerd - gangbaarder is om het een true-RMS-meter te noemen, zoals b.v. hier http://www.oscilloscoop.nl/fluke-multimeters.html
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3true-RMS-meterHarry Borsje
3RMS-waarde
leo van bragt


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Quadratmittelwerts
RMS-waarde


Explanation:
Quadratmittelwert is de Duitse versie van RMS: Root Mean Square. Die afkorting wordt ook in het Nederlands vaak gebruikt. Je zou eventueel ook "effectieve waarde" of "wortel uit het gemiddelde kwadraat" kunnen gebruiken.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Effectieve_waarde
leo van bragt
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Messgerät mit Anzeige des wahren Quadratmittelwerts
true-RMS-meter


Explanation:
Toch even vermelden. Het Duits heeft het over wat in puristisch NL (2e ref.) de ware RMS-waarde (of ware effectieve waarde) wordt genoemd. Een eigenschap die vooral van belang is bij niet-sinusvormige signalen (1e ref.).
Ik vind het nogal omslachtig zoals het hier wordt geformuleerd - gangbaarder is om het een true-RMS-meter te noemen, zoals b.v. hier http://www.oscilloscoop.nl/fluke-multimeters.html



    Reference: http://www.breem.nl/fldbgr/bgrt.htm
    Reference: http://www.engineersonline.nl/nassau/engineers.nsf/htmlViewP...
Harry Borsje
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 45