KudoZ home » German to Dutch » Energy / Power Generation

Brennwerttherme

Dutch translation: hoogrendementsketel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Brennwerttherme
Dutch translation:hoogrendementsketel
Entered by: WIDIC

22:23 Feb 23, 2009
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / digestate drying
German term or phrase: Brennwerttherme
Unsere Anlage nutzt das Abgas wie eine
Brennwerttherme also auch die latente Wärme.
WIDIC
Germany
hoogrendementsketel
Explanation:
lijkt me onmiskenbaar

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2009-02-24 09:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

In een HR-ketel wordt een warmtewisselaar ingezet om de in de hete verbrandingsgassen aanwezige warmte ook nog nuttig te gebruiken.
In de onderhavige installatie wordt blijkbaar van hetzelfde principe gebruik gemaakt.
Selected response from:

Gosse
Germany
Grading comment
Thanks! I went with HR-ketel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hoogrendementsketelGosse
2wandkachel
Henk Peelen


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wandkachel


Explanation:
Lijkt me mogelijk, hoewel er waarschijnlijk een betere omschrijving. Vanwege dat Brennwert zou je denken aan HR-wandkachel of zo.

http://www.bauzentrale.com/news/2009/0300.php4

Henk Peelen
Netherlands
Meets criteria
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hoogrendementsketel


Explanation:
lijkt me onmiskenbaar

--------------------------------------------------
Note added at 11 Stunden (2009-02-24 09:39:42 GMT)
--------------------------------------------------

In een HR-ketel wordt een warmtewisselaar ingezet om de in de hete verbrandingsgassen aanwezige warmte ook nog nuttig te gebruiken.
In de onderhavige installatie wordt blijkbaar van hetzelfde principe gebruik gemaakt.


    Reference: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogrendementsketel
Gosse
Germany
Does not meet criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks! I went with HR-ketel.
Notes to answerer
Asker: Het gaat om afgewerkt gas van één vergistingsinstallatie.