KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Spindel

Dutch translation: spindel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Spindel
Dutch translation:spindel
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

08:50 Feb 15, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / machine maintenance
German term or phrase: Spindel
Alle blanken Teile (Spindeln, Wellen etc.) sind mit einem Korrosionsschutzmittel zu versehen, z.B. Tectyl 502-C.

Verder geen context, is ook de enige plek waar het voorkomt.
Wat zijn de fijnere nuances in vergelijking met de as ernaast?
Leo te Braake | dutCHem
spindel
Explanation:
als het een as met schroefdraad is
Selected response from:

TransAction
Netherlands
Grading comment
Bedankt, ik wist dat spindel ook gewoon Nederlands is, maar ik was even de betekenis kwijt, en daarom de zekerheid dat ik het kon laten staan.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4spindel
TransAction
5Spilveerle esschenbrouck
4Spoel
Roeland


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spoel


Explanation:
Van "Spindel" zou je spoel of mischien klos kunnen maken voor het onderscheid met de as (Welle)

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27
Notes to answerer
Asker: Ik vermoed inmiddels dat het een as is met vierkante schroefdraad om verplaatsing te bewerkstelligen (draaibank etc.). Staat er tussen, maar komt op mijn brekerinstallatie helemaal niet voor..


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
spindel


Explanation:
als het een as met schroefdraad is

TransAction
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrisianFrisian
PRO pts in category: 14
Grading comment
Bedankt, ik wist dat spindel ook gewoon Nederlands is, maar ik was even de betekenis kwijt, en daarom de zekerheid dat ik het kon laten staan.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen
2 mins

agree  Henk Peelen
4 mins

agree  Marijn de Kroon: spindel is ook gewoon een NL term hoor
20 mins

agree  Els Peleman
35 mins

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Spil


Explanation:
Dit is de spil, waarschijnlijk gewoon de spillen waarrond de assen draaien.

veerle esschenbrouck
Spain
Native speaker of: Native in DutchDutch