KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Lw

Dutch translation: "Wirklänge"


09:10 Feb 15, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / machine maintenance
German term or phrase: Lw
Keilriemenlänge : 8.000 / 5.300 mm Lw

Ik vermoed dat Lw slaat op de manier van meten of de plek, maar ik kan niets verzinnen op dat punt, dus vertalen evenmin
Leo te Braake | dutCHem
Dutch translation:"Wirklänge"
Explanation:
Ik denk "Wirklänge"
(even googelen op: Keilriemen Lw Wirklänge)
Selected response from:

Theo Dautzenberg
Netherlands
Grading comment
Ik heb Lw heel laf gewoon laten staan. Ik ga er een beetje vanuit dat die mensen vaker V-snaren gekozzen hebben dan ik, en dat ze er wel uit komen...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3referentielengteJacob Winsemius
3zie onder
Roeland
4 -1"Wirklänge"Theo Dautzenberg
1 +1lichte Weite = binnenwerkse maat??
Henk Peelen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
"Wirklänge"


Explanation:
Ik denk "Wirklänge"
(even googelen op: Keilriemen Lw Wirklänge)

Theo Dautzenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 2
Grading comment
Ik heb Lw heel laf gewoon laten staan. Ik ga er een beetje vanuit dat die mensen vaker V-snaren gekozzen hebben dan ik, en dat ze er wel uit komen...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Wouter van Kampen: Lw = Wirklänge ?! kom nou toch . Is dat een Nederlandse term?
6 hrs
  -> nee, dat is geen Nederlandse term ... dat is Duits ... ik wilde alleen aangeven wat ik dacht dat bedoeld werd met de afkorting Lw ...

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zie onder


Explanation:
De vertaling heb ik zo niet griffbereit maar Lw betekent Wirklänge.Als je Googled op Wirklänge +Lw vind je wel wat info die je op weg kan helpen.

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

9 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
lichte Weite = binnenwerkse maat??


Explanation:
Daar moest ik onmiddellijk aan denken, maar ik vind het geheel vreemd. Ten eerste zou het dan lW moeten zijn en wat bedoelen ze precies met lengte van de V-riem (Keilriemenlänge)??? Ik denk dat ze inderdaad de lengte van de binnenzijde van de V-riem bedoelen. Die kun je het gemakkelijkste berekenen, vooropgesteld dat de riem vrijwel nauwsluitend op de riemschijf ligt.

--------------------------------------------------
Note added at 2006-02-15 09:33:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Of hier liever:
binnendiameter

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: werkende lengte en daarmee bedoelen ze inderdaad de binnenwerkse lengtemaat.
7 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
referentielengte


Explanation:
Ik meen me te herinneren dat ik dat ooit heb uitgezocht en dat de Lw (Wirklänge) van V-riemen "referentielengte" wordt genoemd. Misschien schiet je wat op met de onderstaande referenties. Succes ermee!


    Reference: http://www.gallon.be/n_040811.htm
    Reference: http://www.antech-online.de/kriemen.html
Jacob Winsemius
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 25