KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Langzeitfett

Dutch translation: vet met lange standtijd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Langzeitfett
Dutch translation:vet met lange standtijd
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

10:32 Feb 15, 2006
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / machine maintenance
German term or phrase: Langzeitfett
Aralub HLP 2, Langzeitfett.

In een opsomming van geschikte smeermiddelen. Daarin heb ik Mehrzweckfett met universeelvet vertaald, en Spezialfett met speciaal vet (knap he? :-) )

Maar hier kom ik niet uit. Het moet kort blijven!
Leo te Braake | dutCHem
vet met lange standtijd
Explanation:
long-term grease in het Engels

Dat is absoluut niet hetzelfde als "permanent". "Duurzaam" zou wel kunnen maar wordt in deze context niet gebruikt.

Korter kunnen we het niet maken, leuker wel.
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
Dit moet correct zijn. Helaas niet kort...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vet met lange standtijd
Wouter van Kampen
3vet voor permanente smeringHarry Borsje
3Duurzaam vet
Roeland
2Vet voor permanente smering
Henk Peelen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Duurzaam vet


Explanation:
ben ik ooit ergens tegengekomen, beetje flauw maar wel duidelijk, en kort genoeg?

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vet voor permanente smering


Explanation:
ofwel net iets minder dan levensduursmering (sorry korter lukt mij niet)

overigens: Aralub HLP 2 is (ook/gewoon) een universeel vet http://www.aral-forschung.de/lubricants/com/industrial/alpha...

Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: briljant
1 hr

disagree  Wouter van Kampen: en hartstikke er naast
5 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Vet voor permanente smering


Explanation:
Dat is natuurlijk veel te lang, maar zouden ze dat niet bedoelen.

Zo ja:
permanent vet

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 123

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
vet met lange standtijd


Explanation:
long-term grease in het Engels

Dat is absoluut niet hetzelfde als "permanent". "Duurzaam" zou wel kunnen maar wordt in deze context niet gebruikt.

Korter kunnen we het niet maken, leuker wel.

Wouter van Kampen
Thailand
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Dit moet correct zijn. Helaas niet kort...