KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Kolbenzylinder

Dutch translation: zuigercilinder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Kolbenzylinder
Dutch translation:zuigercilinder
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

10:49 Jan 18, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / pneum. cilinders
German term or phrase: Kolbenzylinder
Bauart: Kolbenzylinder

Hier komt het er dus op aan: dit MOET het juiste woord zijn. De collega noemde een Kolbenpumpe een zuigerpomp, maar dat was een plunjerpomp, op de duidelijke tekening afgaand. Hier is wel een tekening, maar daar kan ik niets uit afleiden. Wie heeft genoeg aan de term?
Leo te Braake | dutCHem
zuigercilinder
Explanation:
gokje. groet
Selected response from:

Adela Van Gils
Netherlands
Grading comment
Als het beredeneerde antwoord niet als antwoord verschijnt, dan gaan de punten naar het niet beredeneerde antwoord... :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2zuigercilinder of plunjercilinder
Caroline de Hartogh BBA
3zuigercilinder
Adela Van Gils


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zuigercilinder


Explanation:
gokje. groet

Adela Van Gils
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Als het beredeneerde antwoord niet als antwoord verschijnt, dan gaan de punten naar het niet beredeneerde antwoord... :-)

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
zuigercilinder of plunjercilinder


Explanation:
Volgens het Groot Polytechnisch Woordenboek

Caroline de Hartogh BBA
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
2 mins

agree  Harry Borsje: @Leo: wat is volgens jou het verschil tussen een plunjer- en een zuigerpomp?
2 hrs