KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Anschlußbild

Dutch translation: klemmenplan


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Anschlußbild
Dutch translation:klemmenplan
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

10:43 Jan 19, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / drukschakelaar
German term or phrase: Anschlußbild
die elektr. Schaltfunktion im drucklosen Zustand entnehmen Sie bitte dem Schalt- und Anschlußschema bzw. dem elektr. Anschlußbild .

Wat is een "Anschlussbild" dat een aansluitschema niet heeft? Ook hier is vast een simele vakterm voor, maar ja, welke?
Of het blijkt gewoon een pleonasme...
Leo te Braake | dutCHem
s.u.
Explanation:
Mogelijk gaat het bij het eerste aansluitschema niet om het elektrische maar bv. het hydraulische of pneumatische aansluitschema (elektrisch kan er niets ,drucklos' zijn. ) Of eventueel klemmenschema, klemmenplan. Groetjes uit een zeer regenachtig Brabant, Susanne
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
Ik vond dit voldoende onderscheidend van het schakelschema, zonder dat ik in prietpraat verval. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3...
vic voskuil
2s.u.
Susanne Bittner


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
s.u.


Explanation:
Mogelijk gaat het bij het eerste aansluitschema niet om het elektrische maar bv. het hydraulische of pneumatische aansluitschema (elektrisch kan er niets ,drucklos' zijn. ) Of eventueel klemmenschema, klemmenplan. Groetjes uit een zeer regenachtig Brabant, Susanne

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 16
Grading comment
Ik vond dit voldoende onderscheidend van het schakelschema, zonder dat ik in prietpraat verval. Bedankt.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
...


Explanation:
ik denk dat het alleen om het verschil tussen een abstract schema en een werkelijkheidsgetrouwe afbeelding/tekening/foto gaat. Waarbij zowel schema als afbeelding in het document staan (meestal zelfs naast elkaar). Omdat een aansluitingsafbeelding er wel erg lelijk uitziet, is het als vertaling misschien het beste zo op te lossen: "....schakelschema/aansluitschema of de afbeelding (...met elektrische aansluitingen)"



vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 26