KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Rechtliche Hinweise

Dutch translation: juridische informatie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rechtliche Hinweise
Dutch translation:juridische informatie
Entered by: Leo te Braake | dutCHem

11:06 Jan 19, 2008
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Rechtliche Hinweise
Dit is de kop boven een stukje waarin inhoudelijk alleen staat dat de garantietermijn 1 jaar is.
Is er een vaste vertaling voor zo'n paragraafkop, anders dan "juridische aanwijzingen"?

Overigens ben ik van mening dat "Hinweis" het moeilijkst te vertalen Duitse woord is voor een technisch vertaler.
Leo te Braake | dutCHem
juridische informatie
Explanation:
Of garantieinformatie, wat let je. Groetjes, Susanne
Selected response from:

Susanne Bittner
Grading comment
In dit geval geeft de blik met je moedertaal je een voorsprong op de mooie maar voor mij iets te vrije vertaling van Harry. Bedankt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3wettelijke bepalingen
leo van bragt
3rechten (en verplichtingen)Harry Borsje
2juridische informatie
Susanne Bittner


Discussion entries: 1





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
juridische informatie


Explanation:
Of garantieinformatie, wat let je. Groetjes, Susanne

Susanne Bittner
Specializes in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 16
Grading comment
In dit geval geeft de blik met je moedertaal je een voorsprong op de mooie maar voor mij iets te vrije vertaling van Harry. Bedankt.

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
wettelijke bepalingen


Explanation:
Kom ik ook erg vaak tegen als kopje boven zo'n paragraaf. In het voorbeeld hieronder kun je de taal wisselen, en dan zie je de titel in zeven talen. Wel grappig dat hier nu net niét "rechtliche Hinweise" gebruikt wordt in het Duits, maar "Site-Bestimmungen". Maar verder wel alle gangbare termen in de andere talen: "mention légale", "legal statement",...


    Reference: http://www.anselleurope.com/ansell_nl/ansell-healthcare-gebr...
leo van bragt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marijn de Kroon: Dat ligt het meest voor de hand, inderdaad.
16 mins
  -> dank je, Marijn!

agree  Elsbeth de Jager: dit is wat je m.i. het allermeeste tegenkomt.
7 hrs
  -> dank je wel, Elsbeth!

agree  Roel Verschueren
1 day5 hrs
  -> dank je, Roel! Welcome back! Alles goed met David?

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rechten (en verplichtingen)


Explanation:
Volgens mij - gesteund door het feit dat het stukje inhoudelijk gaat over de garantietermijn - gaat het niet persé over *wettelijke* (civielrechtelijke) bepalingen, maar over de rechten van de consument/koper c.q. de verplichtingen van de leverancier/verkoper.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 102