KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Brückenkratzerkette

Dutch translation: Schraperketting


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Brückenkratzerkette
Dutch translation:Schraperketting
Entered by: Bianca Adriaensen

13:50 Jun 27, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Brückenkratzerkette
Mijn klant wil graag een aantal soorten kettingen bestellen bij een Duitse firma, krijgt (gelukkig voor mij) een Duitse algemene brochure toegestuurd met daarin een opsomming van allerlei soorten en maten kettingen... Alles zonder plaatjes, zonder enige uitleg waar de diverse kettingen voor dienen enz... Dus geen enkele context...

De opsomming:
"Plattenbandkette, Pendelfördererkette, ***Brückenkratzerkette***, Plattenkette-Skid-Transport, Blockkette, Triebstock mit Kettenrad, Ritzerwelle, Rückensteife Förderkette, Staurollenkette, Hubkette, Kettenrad in geteilter Ausführung."

Waar ik aan zat te denken in het Engels: "rigid chain" of "non-backbending chain"... Nu nog in het Nederlands...

Bianca
Bianca Adriaensen
transportketting met buitenliggende looprollen
Explanation:
Brückenkratzer
Kette für Brücken- und Portalkratzer sowie Rundmischketten
Ausführung mit außenliegender Rolle
Rollen abgedichtet und in schmierlos-Technik

Zie ook link van Hans voor afbeelding Duits bedrijf

Selected response from:

Stephanie Wloch
Germany
Grading comment
Beste collega's - De klant was zeer tevreden met het woord "schraapketting". Henk, bedankt voor die 1-op-1. Hans: het plaatje kwam inderdaad goed van pas.
Tuliparola, jouw tip was ook niet gek... De klant viel echter voor kort en bondig.

Alledrie bedankt voor de hulp.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1transportketting met buitenliggende looprollen
Stephanie Wloch
3s.b.
Hans G. Liepert


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Brückenkratzerkette
s.b.


Explanation:
Ik ben geen technicus, maar misschien heb jij of jouw klant iet aan het plaatje


    Reference: http://www.ketten-wulf.de/deutsch/produkte/foerderketten/ket...
Hans G. Liepert
Switzerland
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

26 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Brückenkratzerkette
transportketting met buitenliggende looprollen


Explanation:
Brückenkratzer
Kette für Brücken- und Portalkratzer sowie Rundmischketten
Ausführung mit außenliegender Rolle
Rollen abgedichtet und in schmierlos-Technik

Zie ook link van Hans voor afbeelding Duits bedrijf




    Reference: http://www.koning.nl/download/boek_2.pdf
Stephanie Wloch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Beste collega's - De klant was zeer tevreden met het woord "schraapketting". Henk, bedankt voor die 1-op-1. Hans: het plaatje kwam inderdaad goed van pas.
Tuliparola, jouw tip was ook niet gek... De klant viel echter voor kort en bondig.

Alledrie bedankt voor de hulp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: lijkt me een goede beschrijving; 'transportketting', ook wel eens 'schraapketting' of 'losketting' klopt in ieder geval.
1 day16 hrs