KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Werksabnahme

Dutch translation: oplevering af fabriek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Werksabnahme
Dutch translation:oplevering af fabriek
Entered by: Gosse

22:55 Feb 15, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Werksabnahme
Die Werksabnahme des Fz 7232 erstreckte sich über 5 Tage vom 27.-30.01. und dem 02.02.04. Es wurde noch bis zum Zeitpunkt der Auslieferung am Fahrzeug montiert, so dass die Abnahme operativ durchgeführt werden musste.

Het gaat om de oplevering van trams. Bestaat er een vaste term voor "Werksabnahme"?
Gosse
Germany
Fabrieks-oplevering
Explanation:
De oplevering af fabriek.
De volgende stap is de 2e oplevering, een bepaalde tijd na ingebruikname...
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Bedankt Leo en alle anderen, ik ga voor oplevering af fabriek. Ik had ook al aan zoiets gedacht, maar vond alleen de combinatie levering (zonder 'op') af fabriek.
Fabrieks-oplevering zou m.i. de indruk kunnen wekken dat hier een fabriek wordt opgeleverd i.p.v. het product.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Fabrieks-oplevering
Leo te Braake | dutCHem
2fabrieksinspectie
Nils Vanbellingen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Fabrieks-oplevering


Explanation:
De oplevering af fabriek.
De volgende stap is de 2e oplevering, een bepaalde tijd na ingebruikname...

Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 40
Grading comment
Bedankt Leo en alle anderen, ik ga voor oplevering af fabriek. Ik had ook al aan zoiets gedacht, maar vond alleen de combinatie levering (zonder 'op') af fabriek.
Fabrieks-oplevering zou m.i. de indruk kunnen wekken dat hier een fabriek wordt opgeleverd i.p.v. het product.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marinus Vesseur: en groeten uit Zell! (Bij Bayreuth, half uurtje van Tsjechië vandaan. Er zijn minstens 10 Zell in Duitsland.)
7 hrs

agree  Harry Borsje: afname of afname-inspectie wordt ook gebruikt
7 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
fabrieksinspectie


Explanation:
Lijkt me een gangbare term...


    Reference: http://www.apa-europe.org/Languages/Dutch/Plywood/Standards/...
Nils Vanbellingen
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch