KudoZ home » German to Dutch » Engineering: Industrial

Messblätter

Dutch translation: gedocumenteerde meetgegevens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Messblätter
Dutch translation:gedocumenteerde meetgegevens
Entered by: avantix

09:14 Feb 16, 2005
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
German term or phrase: Messblätter
Die Rohbauabnahmen sind klar strukturiert und umfassen die folgenden Aktivitäten:
(......)
- Kontrolle der Messblätter, bei Notwendigkeit eigene Nachvermessungen

Ook uit de tekst m.b.t. oplevering trams
Gosse
Germany
aangegeven maten
Explanation:
volgens mij is hier bedoeld dat de op de bouwtekeningen aangegeven maten moeten worden gecontroleerd. Dat wordt bij bestekken e.d. gewoonlijk zo aangeduid.
Selected response from:

avantix
Netherlands
Grading comment
Tot een dergelijke conclusie ben ik inmiddels ook gekomen. Ik heb ervan gemaakt: gedocumenteerde meetgegevens.
Bij de oplevering worden ceze Messblätter gebruikt om de resultaten van de controlemetingen te documenteren, om die gemakkelijk met de waarden van de bouwtekeningen te kunnen vergelijken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4aangegeven maten
avantix
2stroomafnemer???? meetbladen
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
stroomafnemer???? meetbladen


Explanation:
Bedoelt men soms de stroomafnemer? Niet erg waarschijnlijk, hoewel mess ook voelen kan betekenen. Anders is meetbladen natuurlijk een mogelijke, maar niet zeer verhelderende vertaling.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 123

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Messblätter
aangegeven maten


Explanation:
volgens mij is hier bedoeld dat de op de bouwtekeningen aangegeven maten moeten worden gecontroleerd. Dat wordt bij bestekken e.d. gewoonlijk zo aangeduid.

avantix
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 11
Grading comment
Tot een dergelijke conclusie ben ik inmiddels ook gekomen. Ik heb ervan gemaakt: gedocumenteerde meetgegevens.
Bij de oplevering worden ceze Messblätter gebruikt om de resultaten van de controlemetingen te documenteren, om die gemakkelijk met de waarden van de bouwtekeningen te kunnen vergelijken.