ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Motorischer Dachentlüfter

Dutch translation: Elektrische dakventilator

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Motorischer Dachentlüfter
Dutch translation:Elektrische dakventilator
Entered by: Alicja Bloemer

21:02 Apr 15, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Serrebouw
German term or phrase: Motorischer Dachentlüfter
Motorischer ISO-Dachentlüfter Typ 5500

• Voll isolierter Aluminium-Dachentlüfter im Sandwichpaneel (bis K-Wert 1,1 W/m2/k)
• geringste Geräuschentwicklung
• direkte Luftführung mit höchster Luftleistung
• Gehäuse aus Aluminium?Systemprofilen, Aluminium?Sandwich-Paneele (Werkstoff: AIMgSi; F22 - F25)
• Dachneigung 2 bis 85 Grad
• Einbau wie Glas, mit Quersprosse und Kempfer oder ISO-Glasstoß
• Glasstärke 26 bis 32 mm
• Isolation Alu-Sandwich-Paneel (bis K-Wert 1,1 W/m2/k)
• Dachentlüfter: thermisch getrennt, vollisoliert
• Öffnen/Schließen automatisch durch beide Lüftungsklappen und Walzenventilator inkl. Abschaltung
• Speed-Control durch separate Zuschaltung und Geschwindigkeitsregulierung der Walzenventilatoren sowie Auf/Zu-Funktion bei Einsatz von Steuerungen
• Entlüftung auch bei ausgefahrener Außenbeschattung möglich (Dachlüfterhöhe 100 mm auf Glas)
• Besonderheit: Uneingeschränkter Betrieb auch bei Regen möglich
• Luftleistung von 360 m3/h bis 840 m3/h
Alicja Bloemer
Elektrische dakventilator
Explanation:
Zou ik zeggen.

http://www.nubishonden.nl/000001960c0bf3812/index.html
Elektrische dakventilator
Elektrische dakventilator voor op uw bus/auto, nieuwste model slechts 5 cm hoog!
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Elektrische dakventilator
Henk Peelen
4Automatische kantelramen
Roel Verschueren
2afzuigventilator (dak)
vic voskuil


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Automatische kantelramen


Explanation:
Deze ramen worden gemonteerd in hellende daken.

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Wat is hier "automatisch"? Dat snap ik niet. Het gaat hier om motorisch aangedereven, dus elektrisch of hoe dat ook heet.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vic voskuil: kantelraam? even hiernaar kijken Roel: http://www.klima-delta.de/fileadmin/Media/Datenblaetter_PDF/... ...succes ;)//maar misschien weet je nog iets beters (de suggesties van Henk en ik laten ruimte voor verbetering (helaas))
4 mins
  -> Sorry, was te snel. Ik trek mijn antwoord terug.

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
afzuigventilator (dak)


Explanation:
vrij lelijk als vertaling, en ik hoop voor je dat iemand met iets beters weet te komen...

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 122
Notes to answerer
Asker: Toch vind ik dat goed.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Elektrische dakventilator


Explanation:
Zou ik zeggen.

http://www.nubishonden.nl/000001960c0bf3812/index.html
Elektrische dakventilator
Elektrische dakventilator voor op uw bus/auto, nieuwste model slechts 5 cm hoog!

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
hartelijk dank
Notes to answerer
Asker: Ik denk dat dit het beste bij mijn tekst past.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vic voskuil: kan ik ook goed mee leven, al knaagt het dat er niks lijkt te zijn voor een ventilator-strip-onder-de-dakrand
3 hrs

agree  Roel Verschueren: ik ga voor deze versie. Maar we moeten er een nieuw woord voor vinden. ;-)
4 hrs