KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

liegen an

Dutch translation: geen storingen onbevestigd


17:29 Jul 8, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: liegen an
XXX ist störungsfrei (keine Störungen liegen an).
Hoe vertaal ik precies dat "liegen an"? Zal wel simpel zijn, maar na 17 pagina's zie ik het even niet meer....
Linda Flebus
Belgium
Dutch translation:geen storingen onbevestigd
Explanation:
geheel analoog aan afgelopen week.
Merk op dat het werkwoord liegen is (beschrijving toestand) en niet legen (beschrijving actie). Het gat dus niet om het optreden, voorkomen, afgaan, actief worden van storingen, maar om de situatie dat ooit opgetreden storingen nog steeds actief zijn: niet acknowledged.
Selected response from:

Leo te Braake | dutCHem
Grading comment
Dank je wel. "(on)bevestigd" past het best in de (summiere) tekst.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3storing opgetreden
leo van bragt
3geen storingen onbevestigd
Leo te Braake | dutCHem
3geen storingen opgetreden
Roel Verschueren


Discussion entries: 5





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
storing opgetreden


Explanation:
of: "er is een storing opgetreden" (voor meldingen op het beeldscherm is de korte versie beter)
Maar volgens mij heb je dat een paar dagen geleden ook al eens gevraagd...

--------------------------------------------------
Note added at 55 min (2007-07-08 18:25:12 GMT)
--------------------------------------------------

o, sorry; jouw context is "keine Störungen" - dan is het: "geen storing opgetreden" of eventueel "geen storing actief"

leo van bragt
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roel Verschueren: oeps, sorry Leo... je was me voor!
25 mins
  -> we zullen dan met zijn tweeën wel gelijk hebben, zeker? ;-) En nee, volgens mij is dit geen Vlaams; ook in Nederland de normale term, dacht ik.

agree  Susanne Bittner: En het is ook wel driedubbelop: storingsvrij, en dan nog geen storingen. en dan ook nog geen storingen opgetreden ook. Volgens mij mag je voor de haakjes stoppen.
54 mins
  -> ik denk dat ze zeker willen zijn, Susanne... ;-)

agree  Leo te Braake | dutCHem: Opgetreden is me te veel actie. "geen storing actief" kan wél volgens sommige antwoorden op de vraag van deze week :-)
3 hrs
  -> dank je Leo! Eerder deze week had ik ook "storing actief" voorgesteld, maar toen was er niemand het met me eens (behalve jij...). Die slapen nu nog allemaal zeker... ;-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
geen storingen opgetreden


Explanation:
maar misschien iets te Vlaams?

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Leo te Braake | dutCHem: optreden is mij iets te veel actie // Ik koppel actie niet aan noord- of zuid-nederlands :-)
3 hrs
  -> dus... te Vlaams, zoals gezegd. ;-) Maar zo zeggen we het wel!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
keine störungen liegen an
geen storingen onbevestigd


Explanation:
geheel analoog aan afgelopen week.
Merk op dat het werkwoord liegen is (beschrijving toestand) en niet legen (beschrijving actie). Het gat dus niet om het optreden, voorkomen, afgaan, actief worden van storingen, maar om de situatie dat ooit opgetreden storingen nog steeds actief zijn: niet acknowledged.


Leo te Braake | dutCHem
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 111
Grading comment
Dank je wel. "(on)bevestigd" past het best in de (summiere) tekst.