KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

luftraumtechnische Anlagen

Dutch translation: luchtbehandelingsinstallaties / luchttechnische installaties


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:luftraumtechnische Anlagen
Dutch translation:luchtbehandelingsinstallaties / luchttechnische installaties
Entered by: Arnold van Druten

17:32 Sep 12, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Luftfilter
German term or phrase: luftraumtechnische Anlagen
Het gaat om "Taschenluftfilter". Ik dacht aan "technische installaties met binnenruimten", iemand een beter idee?
Els Peleman
Belgium
luchtbehandelingsinstallaties / luchttechnische installaties
Explanation:
Wat betreft de "luchtbehandelingsinstallatie" ben ik het met Marijn volledig eens, met de technische ruimte echter niet. Daar is m.i. hier de binnenruimte in de filterzakken bedoeld.
Interessante bibliotheek:
http://www.airflux.be/info.asp?language=NL&pagina=Welkom

Lufttaschenfilter = Kassetten- oder Kammerfilter = NL: filter met celstofcassetten/kamers; cassettenfilter; zakkenfilter

deutsche Produkterklärungen:
http://junker-filter.com/55.html
http://www.mmb.de/kanal_luftfilter.html
http://www.icspraha.cz/de/sestavne-vetraci-a-vytapeci-jednot... >>s. Abb. Filterteil

NL:>

http://www.airflux.be/details.asp?language=nl&productID=1325...
Filtercassette voor ronde kanalen met zakfilter EU-5
Uit gegalvaniseerd staal met deksel

http://www.plettenburg.net/zakkenfilter.php
Zakkenfilters zijn van progressief opgebouwde, onbreekbare synthetische vezels. Deze worden gemonteerd in een frame van gegalvaniseerd staalplaat.

Nog een afbeelding:
http://www.hollandkoeling.nl/product.asp?item=48


--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage20 Stunden (2007-09-16 14:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

Aanvulling:
es geht hier möglicherweise um die Reinlufträume selbst, die mittels Reinraumtechnik frei von Partikeln gehalten werden, z.B. wie in Laboratorien oder in Produktionsstätten der Mikrotechnologie üblich.

NL:
bijv.: luchtzuiveringsinstallatie voor filtering van vaste stofpartikelen in steriele ruimten

Quelltext:
dienen ausschliesslich zur Filtrierung von Feststoffpartikeln und Stäuben jeglicher Art und Grösse aus der Luft in raumlufttechnischen Anlagen.
Zieltext:
dienen uitsluitend voor het filteren van vaste stofpartikelen en elk soort stof in iedere grootte uit de lucht in de luchtzuiveringsinstallaties.
Hersteller Kiekens benutzt für "Taschenfilter" auch den Begriff "Vakkenfilter"
http://www.kiekens.nl/index.php?p=5&prod=2&a=0
Selected response from:

Arnold van Druten
Germany
Grading comment
Superbedankt Arnold, die zin is letterlijk identiek aan de zin bij mij, dat ik die niet eerder gevonden heb. :( Heb namelijk al geleverd ondertussen.

Toch superbedankt! (ik heb trouwens wel zakkenfilter gebruikt omdat de klant het zelf ook gebruikte).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4luchtbehandelingsinstallaties / luchttechnische installaties
Arnold van Druten
4technische ruimte van de luchtbehandelingsisntallatie
Marijn de Kroon


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
technische ruimte van de luchtbehandelingsisntallatie


Explanation:
Ik denk dat ze de technische ruimte (machinekamer) van de luchtbehandelingsinstallatie bedoelen. Veel context geef je niet, wellicht dat meer context meer houvast kan geven.

--------------------------------------------------
Note added at 2 uren (2007-09-12 19:56:50 GMT)
--------------------------------------------------

luchtbehandelingsinstallatie ----> sorry voor de typo d;-0

Marijn de Kroon
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 118

1 day19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
raumlufttechnische Anlagen
luchtbehandelingsinstallaties / luchttechnische installaties


Explanation:
Wat betreft de "luchtbehandelingsinstallatie" ben ik het met Marijn volledig eens, met de technische ruimte echter niet. Daar is m.i. hier de binnenruimte in de filterzakken bedoeld.
Interessante bibliotheek:
http://www.airflux.be/info.asp?language=NL&pagina=Welkom

Lufttaschenfilter = Kassetten- oder Kammerfilter = NL: filter met celstofcassetten/kamers; cassettenfilter; zakkenfilter

deutsche Produkterklärungen:
http://junker-filter.com/55.html
http://www.mmb.de/kanal_luftfilter.html
http://www.icspraha.cz/de/sestavne-vetraci-a-vytapeci-jednot... >>s. Abb. Filterteil

NL:>

http://www.airflux.be/details.asp?language=nl&productID=1325...
Filtercassette voor ronde kanalen met zakfilter EU-5
Uit gegalvaniseerd staal met deksel

http://www.plettenburg.net/zakkenfilter.php
Zakkenfilters zijn van progressief opgebouwde, onbreekbare synthetische vezels. Deze worden gemonteerd in een frame van gegalvaniseerd staalplaat.

Nog een afbeelding:
http://www.hollandkoeling.nl/product.asp?item=48


--------------------------------------------------
Note added at 3 Tage20 Stunden (2007-09-16 14:03:14 GMT)
--------------------------------------------------

Aanvulling:
es geht hier möglicherweise um die Reinlufträume selbst, die mittels Reinraumtechnik frei von Partikeln gehalten werden, z.B. wie in Laboratorien oder in Produktionsstätten der Mikrotechnologie üblich.

NL:
bijv.: luchtzuiveringsinstallatie voor filtering van vaste stofpartikelen in steriele ruimten

Quelltext:
dienen ausschliesslich zur Filtrierung von Feststoffpartikeln und Stäuben jeglicher Art und Grösse aus der Luft in raumlufttechnischen Anlagen.
Zieltext:
dienen uitsluitend voor het filteren van vaste stofpartikelen en elk soort stof in iedere grootte uit de lucht in de luchtzuiveringsinstallaties.
Hersteller Kiekens benutzt für "Taschenfilter" auch den Begriff "Vakkenfilter"
http://www.kiekens.nl/index.php?p=5&prod=2&a=0

Example sentence(s):
  • Zakkenfilters zijn van progressief opgebouwde, onbreekbare synthetische vezels. Deze worden gemonteerd in een frame van gegalvaniseerd staalplaat.

    Reference: http://www.hollandkoeling.nl/product.asp?item=48
    Reference: http://www.plettenburg.net/zakkenfilter.php
Arnold van Druten
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11
Grading comment
Superbedankt Arnold, die zin is letterlijk identiek aan de zin bij mij, dat ik die niet eerder gevonden heb. :( Heb namelijk al geleverd ondertussen.

Toch superbedankt! (ik heb trouwens wel zakkenfilter gebruikt omdat de klant het zelf ook gebruikte).