KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Aufsteckgetriebemotor

Dutch translation: opsteekreductor(motor)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Aufsteckgetriebemotor
Dutch translation:opsteekreductor(motor)
Entered by: Linda Flebus

15:45 Oct 20, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Aufsteckgetriebemotor
motor voor een bochttransportband, alternatief voor deze Aufsteckmotor is een Stirnradgetriebemotor (een motor met tandwieloverbrenging). Hoe heet dit ding in het Nederlands?
Linda Flebus
Belgium
opsteekreductor
Explanation:
je kunt als je wilt er nog een extreem lange van maken (want ja, je vertaalt dan ook vanuit het Duits ;): Opsteekreductiemotor (zie de transporteur op: http://www.vissertransporteurs.nl/landbouw/stortbak/stortbak... )
...maar het kan (en hoort) toch eigenlijk korter.

Hier nog een uitleg over de Getriebemotor: http://de.wikipedia.org/wiki/Getriebemotor
een aufsteck/opsteek link: http://www.proz.com/kudoz/53869
en een opsteekreductorgoogle hoort de rest te doen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-20 18:43:22 GMT)
--------------------------------------------------

ps. voor dat Stirnradgetriebe zou ik toch nog even hier kijken:
http://www.boekholt.be/index.html?main=http://www.boekholt.b...
http://www.boekholt.be/pdfdocs/YVL001-5.pdf
(en het gewoon een tandwielreductor noemen...)
Selected response from:

vic voskuil
Netherlands
Grading comment
Dank je wel Vic, de reductor had ik al, wist alleen niet hoe ik die "Aufsteck" er aan moest plakken...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2opsteekreductor
vic voskuil
3motorreductorHarry Borsje


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motorreductor


Explanation:
Volgens mij bedoelen ze hiermee een 'directe aandrijving' ofwel een motor/tandwielkastcombinatie (in één behuizing) die direct op de aangedreven as wordt bevestigd.


Harry Borsje
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 180

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
opsteekreductor


Explanation:
je kunt als je wilt er nog een extreem lange van maken (want ja, je vertaalt dan ook vanuit het Duits ;): Opsteekreductiemotor (zie de transporteur op: http://www.vissertransporteurs.nl/landbouw/stortbak/stortbak... )
...maar het kan (en hoort) toch eigenlijk korter.

Hier nog een uitleg over de Getriebemotor: http://de.wikipedia.org/wiki/Getriebemotor
een aufsteck/opsteek link: http://www.proz.com/kudoz/53869
en een opsteekreductorgoogle hoort de rest te doen ;)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-10-20 18:43:22 GMT)
--------------------------------------------------

ps. voor dat Stirnradgetriebe zou ik toch nog even hier kijken:
http://www.boekholt.be/index.html?main=http://www.boekholt.b...
http://www.boekholt.be/pdfdocs/YVL001-5.pdf
(en het gewoon een tandwielreductor noemen...)

vic voskuil
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 122
Grading comment
Dank je wel Vic, de reductor had ik al, wist alleen niet hoe ik die "Aufsteck" er aan moest plakken...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roeland
10 hrs
  -> dank je Roeland

agree  Wouter van Kampen
18 hrs
  -> dank je Titi :-)