KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Stahlwinde

Dutch translation: Dommekracht, handlier


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Stahlwinde
Dutch translation:Dommekracht, handlier
Entered by: BudgetPatent

16:28 Oct 25, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Stahlwinde
Koevoet?
BudgetPatent
Dommekracht
Explanation:
vergelijk bijvoorbeeld eens deze plaatjes
http://www.vinklisse.nl/shop/handlier_met_vaste-39.asp
en
http://www.holzmann-hebezeuge.de/stahlwinden.html
Selected response from:

Roeland
Netherlands
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor "handlier"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Dommekracht
Roeland
2 +1stalen hefwerktuig; stalen hijswerktuig; stalen hefinstallatie; stalen hijsinstallatie
Henk Peelen


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
stalen hefwerktuig; stalen hijswerktuig; stalen hefinstallatie; stalen hijsinstallatie


Explanation:
stalen hefwerktuig lijkt me het meest veilig. Een Winde kan immers zowel een dommekracht / krik als een lier / takel zijn.

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik zou takel gebruiken. In principe in zowel horixzontale als verticale richting bruikbaar...
4 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Dommekracht


Explanation:
vergelijk bijvoorbeeld eens deze plaatjes
http://www.vinklisse.nl/shop/handlier_met_vaste-39.asp
en
http://www.holzmann-hebezeuge.de/stahlwinden.html

Roeland
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 36
Grading comment
Ik heb uiteindelijk gekozen voor "handlier"