KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Rückbrandsicherung

Dutch translation: Terugbrandbeveiliging; Terugbrandveiligheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Rückbrandsicherung
Dutch translation:Terugbrandbeveiliging; Terugbrandveiligheid
Entered by: Henk Peelen

17:39 Mar 9, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Rückbrandsicherung
Der Hauptschalter der Anlage bleibt eingeschaltet, um die Funktion der elektrischen RUCKBRANDSICHERUNG zu gewährleisten.

Dank u.
Philip Coucke
Terugbrandbeveiliging; Terugbrandveiligheid
Explanation:
Wie zegt dat het om een smeltveiligheid gaat? Ik houd het ook voor mogelijk dat het een elektrische regeling betreft die bij voorbeeld in een stookinstallatie voorkomt dat de vlam terugslaat door de temperaturen te meten en bij oplopende temperatuur een klep van een oven dicht te doen.

Internetreferentie 1:
Drukblusinrichting ter voorkoming van het terugbranden in de stokerschroef naar de brander. Bestaande uit een hydraulisch werkend thermoventiel NW-15, instaelbaar van 40-100°C, compleet met temperatuurvoeler,bestemd voor aansluiting op het waterleidingnet



Het branden van gegevensdragers kan ook in het spel zijn, maar da tlijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Internetreferentie 2:
Omdat het een bootable cd is kan ik niet volstaan met alle bestanden
kopieeren en terugbranden omdat het resultaat dan niet meer bootable is.
Vandaar dat ik het iso image rw wil mounten.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Bedankt !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4smeltveiligheid (?)Tony Vandenborn
3terugslagkleprodi
3terugbrand...papez
1Terugbrandbeveiliging; Terugbrandveiligheid
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
terugslagklep


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-09 18:02:32 (GMT)
--------------------------------------------------

of terugslagventiel
dit is bij branderinstallaties
-Rückbrandsicherung



Arbeitsdruck: 40 bar max.

! Montage unmittelbar hinter Lanzenhalter
• Sicherheitsfunktion 1: Absperrung bei Erhitzung, Rückbrand und Schlackerücklauf durch vorderes, federbelastetes Ventil und Sintermetall
• Sicherheitsfunktion 2: gegen Gasrücktritt in den Schlauch durch hinteres, federbelastetes Ventil
• Sicherheitsfunktion 3: Fast vollständige Absperrung des Sauerstoffs bei nicht korrekt befestigtem




rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Rückbrandsicherung
smeltveiligheid (?)


Explanation:
Asker: Volgens mij komt het erop aan dat de werking van een elektrische beveiliging gehandhaafd wordt, maar welke beveiliging ? (beveiliging tegen het 'terugbranden' ? opnieuw branden ?, ik vind 'terugbrand' wel ergens op het Internet, maar denk dat het om een Germanisme van ??? gaat)

Philip, ik heb dus echt geen idee. Als het niet gaat om een elektrische/elektronische schakeling zou ik geneigd zijn 'terugslagklep' te gebruiken, antwoord dat je kreeg van een andere bereidwillige collega. Indien het toch om ene elektrisch/elektronisch apparaat gaat zou ik in dit geval contact opnemen met de opdrachtgever om meer context!

Philip, ik heb dus echt geen idee. Als het niet elektrisch/elektronisch zou zijn wil ik graag gaan voor de 'terugslagklep' die je al kreeg van aan andere bereidwillige collega. Als het echt om een elektrische schakeling gaat zou ik in dit geval meer context vragen van de opdrachtgever.

Tony Vandenborn
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Rückbrandsicherung
terugbrand...


Explanation:
Terugslagzekering...zou dat het juiste woord kunnen zijn???
Het gaat in ieder geval om het type zekering die niet doorbrand.
Dat zwaardere type dat sinds enkele jaren op de markt is...maar dan natuurlijk een versie toepasbaar op het type installatie waarvan in je opdracht sprake is.

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7

12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Terugbrandbeveiliging; Terugbrandveiligheid


Explanation:
Wie zegt dat het om een smeltveiligheid gaat? Ik houd het ook voor mogelijk dat het een elektrische regeling betreft die bij voorbeeld in een stookinstallatie voorkomt dat de vlam terugslaat door de temperaturen te meten en bij oplopende temperatuur een klep van een oven dicht te doen.

Internetreferentie 1:
Drukblusinrichting ter voorkoming van het terugbranden in de stokerschroef naar de brander. Bestaande uit een hydraulisch werkend thermoventiel NW-15, instaelbaar van 40-100°C, compleet met temperatuurvoeler,bestemd voor aansluiting op het waterleidingnet



Het branden van gegevensdragers kan ook in het spel zijn, maar da tlijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Internetreferentie 2:
Omdat het een bootable cd is kan ik niet volstaan met alle bestanden
kopieeren en terugbranden omdat het resultaat dan niet meer bootable is.
Vandaar dat ik het iso image rw wil mounten.



    Reference: http://www.scm-nohoma.nl/includes/producten.asp?Soort=produc...
    Reference: http://mail.nllgg.nl/linux/2001-10/380.html
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224
Grading comment
Bedankt !