KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Maßbild

Dutch translation: maattekening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Maßbild
Dutch translation:maattekening
Entered by: Marian Pyritz

11:19 Apr 6, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Apparatuur van Siemens
German term or phrase: Maßbild
Engels: dimension diagram: maatschema? maatbeeld? schaalbeeld/weergave? verder weinig informatie
Christine Witmer
Netherlands
maattekening
Explanation:
...In de maattekening worden alle maten beschreven van oppervlakte maten, breedte maten, hoogte maten en verder alle maten welke benodigd zijn...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-04-06 11:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ook in Kluwer\'s woordenboek informatica
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1maattekening
Marian Pyritz
1tekening op schaal
Gideon van Zoest


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Maßbild
maattekening


Explanation:
...In de maattekening worden alle maten beschreven van oppervlakte maten, breedte maten, hoogte maten en verder alle maten welke benodigd zijn...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2004-04-06 11:29:23 GMT)
--------------------------------------------------

Ook in Kluwer\'s woordenboek informatica


    Reference: http://www.bathroom.nl/page8.html
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: afhankelijk van context . Dit hier is wel goed, maar als bijschrift bij de betreffende tekening zet ik vaak "maatvoering".
1 day38 mins

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Maßbild
tekening op schaal


Explanation:
Bijvoorbeeld op schaal 1:100; bouwtekeningen, landkaarten etc. Wellicht is dit een idee...

Gideon van Zoest
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch