KudoZ home » German to Dutch » Engineering (general)

Zugmittel

Dutch translation: trekorgaan


14:44 Jul 5, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
German term or phrase: Zugmittel
gaat over kranen
Judith Verschuren
Dutch translation:trekorgaan
Explanation:
Kluwer Groot Polytechnisch Woordenboek:
Zugmittelantrieb = aandrijving met trekorgaan

Internetreferentie:
...Indien rijbanen van mechanisch gedreven hefbruggen zijn opgehangen aan flexibele trekorganen zoals kettingen of staalkabels, moet de hefbrug zijn voorzien van een inrichting die, bij het ongewild onbelast raken van een of meer trekorganen, de daalbeweging van het hefvlak direct stopt...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1trekhulpmiddelen; sleepmaterieel
Henk Peelen
3trekorgaan
Marian Pyritz
2 -1trekpleister
Siegfried Armbruster


Discussion entries: 3





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
trekpleister


Explanation:
zonder context
Zugmittel=trekpleister
Koenen Handwörterbuch

Siegfried Armbruster
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  avantix: humorist....
41 mins

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trekorgaan


Explanation:
Kluwer Groot Polytechnisch Woordenboek:
Zugmittelantrieb = aandrijving met trekorgaan

Internetreferentie:
...Indien rijbanen van mechanisch gedreven hefbruggen zijn opgehangen aan flexibele trekorganen zoals kettingen of staalkabels, moet de hefbrug zijn voorzien van een inrichting die, bij het ongewild onbelast raken van een of meer trekorganen, de daalbeweging van het hefvlak direct stopt...



    Reference: http://www.veiligheidskunde.nl/Images/P159.pdf
Marian Pyritz
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 46

41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
trekhulpmiddelen; sleepmaterieel


Explanation:
trekhulpmiddelen
trekmiddelen
trekmateriaal
trekuitrusting
trekgerei
sleephulpmiddelen
sleepmiddelen
sleepmateriaal
sleepuitrusting
sleepgerei

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 224

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  avantix: voel het meest voor de combinaties met *materiaal*. -sleep- of -trek- lijkt me afhankelijk van welk soort kraan
13 mins