KudoZ home » German to Dutch » Furniture / Household Appliances

der wohnliche Klassiker

Dutch translation: het klassieke model (voor in huis)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:der wohnliche Klassiker
Dutch translation:het klassieke model (voor in huis)
Entered by: pjau

22:24 Mar 21, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Marketing - Furniture / Household Appliances
German term or phrase: der wohnliche Klassiker
het gaat om een meubel, en ik zoek een mooie vertaling voor het woord Klassiker. "Klassieker" kan eventueel, maar het herinnert mij teveel aan een wielerronde....
pjau
het klassieke model (voor in huis)
Explanation:
Als uit de context voldoende blijkt dat alleen een meubel voor gebruik binnenshuis wordt bedoeld mag je die nadere aanduiding weglaten.
In een marketing-tekst is veel geoorloofd zolang het de lezer maar aanzet tot kopen :-)
Bekend is bijvoorbeeld het losschrijven van woorden die volgens de officiële regels voor de Nederlandse taal aan elkaar geschreven moeten worden.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-03-22 15:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

Maak er dan maar van "de huiselijke klassieker"
of het "huiselijke klassieke model"

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-03-22 15:42:15 GMT)
--------------------------------------------------

Of "het traditionele huiselijke model". Het doet er allemaal niet zoveel als het maar aanzet tot kopen.
Selected response from:

Wouter van Kampen
Thailand
Grading comment
Bedankt, Titi! Dit is wat ik zocht....
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1De traditionele huis-...
Olli Leroy
3het klassieke model (voor in huis)
Wouter van Kampen


Discussion entries: 4





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
De traditionele huis-...


Explanation:
Wielerronde...:-)

Olli Leroy
Other
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Bedankt, Boekstaaf! Het had het kunnen doen, maar ik heb de andere oplossing gebruikt...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wouter van Kampen: (het/de) afhankelijk van wat volgt
5 hrs
  -> Thanks, tah.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
het klassieke model (voor in huis)


Explanation:
Als uit de context voldoende blijkt dat alleen een meubel voor gebruik binnenshuis wordt bedoeld mag je die nadere aanduiding weglaten.
In een marketing-tekst is veel geoorloofd zolang het de lezer maar aanzet tot kopen :-)
Bekend is bijvoorbeeld het losschrijven van woorden die volgens de officiële regels voor de Nederlandse taal aan elkaar geschreven moeten worden.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-03-22 15:40:02 GMT)
--------------------------------------------------

Maak er dan maar van "de huiselijke klassieker"
of het "huiselijke klassieke model"

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs (2007-03-22 15:42:15 GMT)
--------------------------------------------------

Of "het traditionele huiselijke model". Het doet er allemaal niet zoveel als het maar aanzet tot kopen.

Wouter van Kampen
Thailand
Does not meet criteria
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, Titi! Dit is wat ik zocht....