KudoZ home » German to Dutch » Furniture / Household Appliances

Schrankschenkel

Dutch translation: hoekstuk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Schrankschenkel
Dutch translation:hoekstuk
Entered by: Adela Van Gils

12:10 Nov 6, 2007
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances / Kast
German term or phrase: Schrankschenkel
Weet iemand hier de Nederlandse benaming voor of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Bedankt

Schrankschenkel ist die Länge eines Schrankteils, wenn der Schrank über Eck weitergebaut wird
Adela Van Gils
Netherlands
hier
Explanation:
eigenlijk gaat het over een hoekkast in een doorlopende kast van muur/over hoek/naar muur.
Ze worden gebruikt voor kleerkasten, keukenkasten, en bevatten mechanismen die uitdraaibaar zijn, waardoor het benutten van de binnenruimte wordt vergroot en vergemakkelijkt.

Ik zou "uitdraaibare hoekkast" gebruiken. Maar er komt zeker meer.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2007-11-06 13:16:28 GMT)
--------------------------------------------------

idd hoekkast tussen twee rechte kasten
Selected response from:

Roel Verschueren
Austria
Grading comment
bedank en prettig uiteinde
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hoekkastSinsel
3hier
Roel Verschueren


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
hier


Explanation:
eigenlijk gaat het over een hoekkast in een doorlopende kast van muur/over hoek/naar muur.
Ze worden gebruikt voor kleerkasten, keukenkasten, en bevatten mechanismen die uitdraaibaar zijn, waardoor het benutten van de binnenruimte wordt vergroot en vergemakkelijkt.

Ik zou "uitdraaibare hoekkast" gebruiken. Maar er komt zeker meer.

--------------------------------------------------
Note added at 1 uur (2007-11-06 13:16:28 GMT)
--------------------------------------------------

idd hoekkast tussen twee rechte kasten

Roel Verschueren
Austria
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
bedank en prettig uiteinde
Notes to answerer
Asker: Is het niet het kastdeel dat de hoek vormt -het verbindingsstuk tussen twee rechte kastdelen?


3 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hoekkast


Explanation:
Ik zou alleen hoekkast gebruiken. De kast die in een hoek staat is een hoekkast.

Sinsel
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch