KudoZ home » German to Dutch » Games / Video Games / Gaming / Casino

P.O.S. Material abfackeln

Dutch translation: p.o.s. materiaal verbranden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:P.O.S. Material abfackeln
Dutch translation:p.o.s. materiaal verbranden
Entered by: Jan Pott

09:38 Jun 30, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Games / Video Games / Gaming / Casino
German term or phrase: P.O.S. Material abfackeln
Dit is een sarcastische opmerking uit een spelletje. P.O.S material heeft iets met kantoorinventaris te maken?
Jan Pott
Netherlands
p.o.s. materiaal verbranden
Explanation:
p.o.s. materiaal is promotiemateriaal en dient ter ondersteuning van handelsactiviteiten (verkoop).

"abfackeln" betekent hier "iets verbranden".

...Voor de Duitse tuincentra is de ‘Duitse plant van de maand’-campagne ‘Gartenträume’ uitgebreid met p.o.s. materiaal. Dit pakket bestaat uit geplastificeerde posters, leaflets met consumenteninformatie en allerlei ander displaymateriaal...

...Het Point of Sale, POS, geeft een overzicht van produkten en diensten op de plek waar gekocht kan worden, dus in een winkel...
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Bedankt, heel diep ver weg in het spelletje is genoeg context om te constateren dat dit het is
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4p.o.s. materiaal verbranden
Marian Pyritz
2Verkooppositie; Point Of Sale; nutteloos materiaal --> etaleren van onnozelheid
Henk Peelen


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Verkooppositie; Point Of Sale; nutteloos materiaal --> etaleren van onnozelheid


Explanation:
Mischien bedoelt men:
Etaleren van dom gedrag


Ook zit ik aan 'possierlich' = potsierlijk te denken, maar dat zou als pos. en niet als P.O.S. worden geschreven.

Internetreferentie:
1. POS point of sale[s] (engl.: "Verkaufsstelle, Kasse") Postobersekretär
Duden: Abkürzungen 9 Wörter
Trefferqualität: Preis: 0 xiPunkte - EUR 0

2. pos. posieren possierlich positiv positivistisch
Duden: Abkürzungen 5 Wörter
Trefferqualität: Preis: 0 xiPunkte - EUR 0

3. Pos. Posament Posaune; Posaunist Position Positiv Positivismus; Positivist Positron Positur
Duden: Abkürzungen 10 Wörter
Trefferqualität: Preis: 0 xiPunkte - EUR 0

4. Pos. = Position.
Duden in zehn Bänden 2 Wörter
Trefferqualität: Preis: 0 xiPunkte - EUR 0

5. POS-Ban|king das; -[s] <Abk. für engl. point of sale "Ort des Verkaufs" u. banking "Zahlungswesen">: ...
Duden: Großes Fremdwörterbuch 32 Wörter

--------------------------------------------------
Note added at 2004-06-30 10:22:19 (GMT)
--------------------------------------------------

was ik vergeten te zeggen, maar affakelen wordt bij winnign van vloeibare en gasvormige fossiele brandstoffen gedaan: slecht gas wordt afgefakkeld (= verwijderd).

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p.o.s. materiaal verbranden


Explanation:
p.o.s. materiaal is promotiemateriaal en dient ter ondersteuning van handelsactiviteiten (verkoop).

"abfackeln" betekent hier "iets verbranden".

...Voor de Duitse tuincentra is de ‘Duitse plant van de maand’-campagne ‘Gartenträume’ uitgebreid met p.o.s. materiaal. Dit pakket bestaat uit geplastificeerde posters, leaflets met consumenteninformatie en allerlei ander displaymateriaal...

...Het Point of Sale, POS, geeft een overzicht van produkten en diensten op de plek waar gekocht kan worden, dus in een winkel...


Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 6
Grading comment
Bedankt, heel diep ver weg in het spelletje is genoeg context om te constateren dat dit het is