KudoZ home » German to Dutch » Human Resources

vorfeiertag

Dutch translation: dag vóór een feestdag


11:30 Jun 24, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
German term or phrase: vorfeiertag
wat is een vorfeiertag in relatie tot een feiertag
tekst over dienstroosterplanning voor personeel zorgsector
Bram Poldervaart
Dutch translation:dag vóór een feestdag
Explanation:
Een beetje korter
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
dank je marian, dat is precies wat ik wilde weten,

Bram
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1dag vóór een feestdag
Marian Pyritz
5de dag voor een officiële feestdagPaula Molewijk
4SNIPPERdagpapez
3vrijde dag voorafgaand aan een (erkende) feestdag
Jan Pott


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dag vóór een feestdag


Explanation:
Een beetje korter


    Reference: http://europa.eu.int/comm/regional_policy/sources/docoffic/o...
Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12
Grading comment
dank je marian, dat is precies wat ik wilde weten,

Bram

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shineda
53 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
de dag voor een officiële feestdag


Explanation:
Feiertag = officiële feestdag.
Vortag = de dag ervoor

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4

2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vrijde dag voorafgaand aan een (erkende) feestdag


Explanation:
bijvoorbeeld de zaterdag voor Pasen

--------------------------------------------------
Note added at 2 mins (2004-06-24 11:33:09 GMT)
--------------------------------------------------

vrijde = vrije (sorry)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 12 mins (2004-06-24 14:42:21 GMT)
--------------------------------------------------

Vorfeier = feestje voor het echte feest. Dat suggereert dat een Vorfeiertag niet zo maar een dag is als alle andere.

Jan Pott
Netherlands
Native speaker of: Dutch

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
SNIPPERdag


Explanation:
geen

papez
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4