KudoZ home » German to Dutch » Human Resources

az-konto

Dutch translation: Arbeitszeitkonto


11:36 Jun 24, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Social Sciences - Human Resources
German term or phrase: az-konto
geen directe context
onderwerp dienstroosterplanning personeel zorgsector
Bram Poldervaart
Dutch translation:Arbeitszeitkonto
Explanation:
een urentegoed
Selected response from:

Paula Molewijk
Netherlands
Grading comment
dank ej wel
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1plus/minuren saldo
Marian Pyritz
5ArbeitszeitkontoPaula Molewijk
1rekening van afdeling 'algmene conditie'
Henk Peelen


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
rekening van afdeling 'algmene conditie'


Explanation:
is dat mogelijk?


Dissiernummer-rekening
Lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Mogelijke betekenissen van az:
Aktenzeichen = dossiernummer
Allgemeinzustand = algemene conditie


    Reference: http://www.xipolis.net/29e10062166506ff28979ff3f64068fab/suc...
Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Arbeitszeitkonto


Explanation:
een urentegoed

Paula Molewijk
Netherlands
PRO pts in category: 4
Grading comment
dank ej wel

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
plus/minuren saldo


Explanation:
AZ = Arbeitszeit-Konto

Internetreferentie
...Een plus-/minurenregeling is - na overwerk- de eenvoudigste roostermethode om flexibele arbeidstijden in de voeren. Bij een hoog werkaanbod werkt de werknemer extra uren. Deze plusuren worden opgeteld. Er ontstaat een plussaldo. Bij een laag aanbod krijgt de werknemer vrij. Deze minuren worden van het plussaldo afgehaald. Er zijn vele varianten. Systemen verschillen in hoelang een saldo mag blijven staan of hoeveel plus/minuren opgebouwd mogen worden...

Ik denk dat een saldo (batig of nadelig) het meest overeenkomt met een "Konto".


    Reference: http://www.bondgenoten.fnv.nl/pagina/
Marian Pyritz
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  papez: schema overuren- tegoed
16 hrs