KudoZ home » German to Dutch » IT (Information Technology)

mandantenfähig

Dutch translation: kan uw programma meer opdrachtgevers verwerken?


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:mandantenfähig
Dutch translation:kan uw programma meer opdrachtgevers verwerken?
Entered by: Henk Peelen

15:00 Aug 9, 2004
German to Dutch translations [PRO]
IT (Information Technology)
German term or phrase: mandantenfähig
informatica algemeen
Jan Verschoor
kan uw programma meer opdrachtgevers verwerken?
Explanation:
Hirselina heeft circa 10.000 procent gelijk. Deze vraag lijkt me zinloos zonder context.

Ik denk zelfs dat er nog meer context nodig.
Waarschijnlijk bedoelt men zoiets als: 'kan uw programma meer opdrachtgevers aan een bepaald prohjectnummer toeweijzen' (hoewel dat in eerste instantie niet zo vreselijk zinvol lijkt).
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Vanuit zelfde vacuüm nu tussen duidelijkere context, waaruit blijkt inderdaad dat het om meer opdrachtgevers gaat. bedankt. de anderen natuurlijk ook
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3met virtual hosting
Marian Pyritz
3zin
Chantal Henno
2kan uw programma meer opdrachtgevers verwerken?
Henk Peelen


Discussion entries: 2





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kan uw programma meer opdrachtgevers verwerken?


Explanation:
Hirselina heeft circa 10.000 procent gelijk. Deze vraag lijkt me zinloos zonder context.

Ik denk zelfs dat er nog meer context nodig.
Waarschijnlijk bedoelt men zoiets als: 'kan uw programma meer opdrachtgevers aan een bepaald prohjectnummer toeweijzen' (hoewel dat in eerste instantie niet zo vreselijk zinvol lijkt).

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27
Grading comment
Vanuit zelfde vacuüm nu tussen duidelijkere context, waaruit blijkt inderdaad dat het om meer opdrachtgevers gaat. bedankt. de anderen natuurlijk ook

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zin


Explanation:
Een voorstel:

Is uw programma geschikt (of voorzien) voor meerdere opdrachtgevers?
of
Is uw programma toegankelijk voor meerdere opdrachtgevers/gebruikers?

Misschien kun je, gezien de IT-context, "opdrachtgevers" vervangen door "gebruikers". Als ik het goed heb gaat het over een facturatieprogramma met de mogelijkheid voor meerdere gebruikers met een eigen login.



Chantal Henno
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mandantenfähig
met virtual hosting


Explanation:
In Engelstalige fora wordt hiervoor vaak het woord "virtual hosting" gebruikt.

Wat is virtual hosting?
Bij virtual (of shared) hosting deelt u een webserver met andere gebruikers. Echter lijkt het voor u en voor de bezoekers aan uw website alsof u een eigen webserver heeft.
Met virtual hosting wordt er voor gezorgd dat er voor de gebruiker geen onderscheid is tussen een website die ge-host wordt en een website op een server in eigen beheer. Dit wordt onder andere bereikt door het geven van een eigen domein naam en eigen email adressen.

Mandantenfähig ist eine Eigenschaft von Computerprogrammen. Ein mandantenfähiges Programm wird in der Regel nur einmal zentral installiert, kann dann aber mit unterschiedlichen Daten betrieben werden. So könnte z.B. ein mandantenfähiges Content Management System von zwei Kunden auf dem gleichen Rechner verwendet werden. Jeder Kunde kann aber natürlich nur seine Daten sehen und ändern.


Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20