KudoZ home » German to Dutch » IT (Information Technology)

kämmen

Dutch translation: (verticale) randen van tekstvakjes


20:41 Aug 11, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
German term or phrase: kämmen
factuurverwerking. Programma filtert bij lezen "Linien und Kämmen"
Jan Verschoor
Dutch translation:(verticale) randen van tekstvakjes
Explanation:
Duitse verklaring:
Kämme = senkrechte Linien, die einzelne Schreibstellen in einem Schreibfeld eines Formulars abgrenzen.
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Hier doe ik het mee, ook met de overdrachtelijke verklaring van Henk in het hoofd. Eigenlijk zouden het dan dus die twee kleine streepjes boven elkaar moeten zijn of misschien kijken ze naar het totaalbeeld van een pagina waarop al die klein verticale streepjes eruit zien als een kam. Baaie dankie

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(verticale) randen van tekstvakjes
Marian Pyritz
2kolomscheidingen
Henk Peelen


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kolomscheidingen


Explanation:
Overdrachtelijk gebruikt misschien? Wanneer je een kam horizontaal houd, zou je in de tanden kolomscheidingen kunnen zien.


Weer dat internetwoordenboek:
Durch das fortschrittliche Feature zur Trennung von Eingabedaten und Feldgrenzen können Sie mit ABBYY FormReader schwarzweiße Papierformulare mit Feldern, die von Rahmen, Kämmen und unterstrichenem Text begrenzt werden, automatisch verarbeiten.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-08-12 07:32:50 (GMT)
--------------------------------------------------

Ik vermoed dat men gewoon dit teken
|
bedoelt.
Bij opsommingen op met name computerformulieren wordt dit teken vaak gebruikt om de grenzen van records aan te geven.

In ASCII heet deze de \'center box bar vertical\'.
bar zeg, wat een lange naam

Het is de Alt + 179, en je vind hem op de meeste Nederlandse toetsenborden ook boven de \\


    Reference: http://www.electronic-office.de/html/anbieter/Produkt_full.c...
Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
kämmen
(verticale) randen van tekstvakjes


Explanation:
Duitse verklaring:
Kämme = senkrechte Linien, die einzelne Schreibstellen in einem Schreibfeld eines Formulars abgrenzen.

Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Hier doe ik het mee, ook met de overdrachtelijke verklaring van Henk in het hoofd. Eigenlijk zouden het dan dus die twee kleine streepjes boven elkaar moeten zijn of misschien kijken ze naar het totaalbeeld van een pagina waarop al die klein verticale streepjes eruit zien als een kam. Baaie dankie

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen: of ze bedoelen de | of de ¦
27 mins