KudoZ home » German to Dutch » IT (Information Technology)

vorerfassungsmaske

Dutch translation: invoer-template


20:51 Aug 11, 2004
German to Dutch translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
German term or phrase: vorerfassungsmaske
bij informatie-extractie en naverwerking in SAP Business Workflow:

"wird eine Vorerfassungsmaske mit Daten befüllt"

Ik kom er niet uit, wie kan helpende hand/woord bieden?
Jan Verschoor
Dutch translation:invoer-template
Explanation:
of invoer-sjabloon

Volgens mij is een "Maske" geen venster maar een template, ook wel sjabloon genoemd.

TEMPLATE = Een kant-en-klaar voorbeeld van een document, dat je naar eigen behoeften verder kunt aanpassen.

...Direct na het ontvangen van uw wachtwoord is uw database operationeel en kunt u of Experian adressen invoeren in het beproefde generieke invoer-template...

De invoer van de informatie m.b.t. uw documenten is zeer gebruikersvriendelijk dankzij de invoertemplate. U kunt daarin volgende gegevens invullen...

Eventueel kunt u ook op het eerste veld van het invoersjabloon de vermelding ‚Naam procedure’ kiezen en op het tweede veld ‚zoals’ of ‚begint met’...

De Engelse vertaling van:
... InvoiceCENTER für SAP-Lösungen verfügt über eine komfortable Vorerfassungsmaske.
is:
InvoiceCENTER for SAP solutions offers a user-friendly template to simplify data entry.

Duitse definitie van "Maske" = ein Filter zur Einschränkung der Elementauswahl
Selected response from:

Marian Pyritz
Germany
Grading comment
Ik vond jouw oplossing een ietsepietsie beter dan die van Henk. Ook weer dank voor alle ideeën
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2invoervenster; registratievenster
Henk Peelen
3invoer-template
Marian Pyritz


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
invoervenster; registratievenster


Explanation:
Het Duits gebruikt iets vaker de prefix vor dan wij (logisch want wij kennen geen prefix vor, wel een prefic voor), bijvoorbeeld ook vorwählen = selecteren.

SAP dico:
DE vorerfassen
DE parken Unauthorized Synonym
EN park
CS pøedbìžnì poøídit
DA forudregistrere
NL registreren

Howel ik dit sachverwandter Wort typisch vind:
DE Vorerfassungsbeleg Unauthorized Synonym
DE Budgetbeleg
HU költségkeret-bizonylat
IT Documento budget

Henk Peelen
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Leo te Braake | dutCHem: Ik vind overigens voral het Hongaars en Tsjechisch in dit verband opmerkelijk ...
50 mins
  -> spijt als haren op mijn hoofd dat ik het Russisch niet heb gekopieerd

agree  Paul Peeraerts: Ik ben ook al "invoermasker" tegengekomen maar "invoervenster" lijkt me beter.
6 hrs
  -> Gelukkig! Ik wist trouwens niet dat "invoervenster" ziek was. In feite is een venster een beetje een masker / filter, het bedekt bepaalde dingen en laat andere juist beter uitkomen, maar ik geloof niet dat we het woord masker in dit verband gebruiken.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
invoer-template


Explanation:
of invoer-sjabloon

Volgens mij is een "Maske" geen venster maar een template, ook wel sjabloon genoemd.

TEMPLATE = Een kant-en-klaar voorbeeld van een document, dat je naar eigen behoeften verder kunt aanpassen.

...Direct na het ontvangen van uw wachtwoord is uw database operationeel en kunt u of Experian adressen invoeren in het beproefde generieke invoer-template...

De invoer van de informatie m.b.t. uw documenten is zeer gebruikersvriendelijk dankzij de invoertemplate. U kunt daarin volgende gegevens invullen...

Eventueel kunt u ook op het eerste veld van het invoersjabloon de vermelding ‚Naam procedure’ kiezen en op het tweede veld ‚zoals’ of ‚begint met’...

De Engelse vertaling van:
... InvoiceCENTER für SAP-Lösungen verfügt über eine komfortable Vorerfassungsmaske.
is:
InvoiceCENTER for SAP solutions offers a user-friendly template to simplify data entry.

Duitse definitie van "Maske" = ein Filter zur Einschränkung der Elementauswahl


Marian Pyritz
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 20
Grading comment
Ik vond jouw oplossing een ietsepietsie beter dan die van Henk. Ook weer dank voor alle ideeën